شناسهٔ خبر: 67326852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جلسه‌اي سه‌جانبه براي رفع مشکلات درمان نفت آبادان

صاحب‌خبر -
جلسه‌اي سه‌جانبه براي رفع مشکلات درمان نفت آبادان

خبرگزاری آریا-در نشستی با حضور حکیم قیم مدیرعامل این شرکت، دکترسید محمد محمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی آبادان، محمد صالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان و نصر اله حسون بحرینی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان پیرامون مشکلات حوزه بهداشت و درمان ازجمله مشکل تامین پزشک متخصص در مجموعه درمانی نفت این شهرستان بحث و رایزنی شد.

به گزارش خبرگزاری آریا از آبادان؛مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در این نشست پس از تبریک اعیاد قربان و غدیر و ابراز امیدواری از شرکت پرشور در انتخابات پیش رو، حوزه سلامت نفت آبادان را به 2 بخش عمومی، زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و درمان، تحت اشراف بخش درمان وزارت نفت تقسیم کرد و گفت: مجموعه نفت آبادان از هر دو قسمت تاثیر می‌پذیرد و نیازمند همکاری دو طرف برای پیشبرد امور و رسیدن به وضعیت بهتر است.

حکیم قیم به جذب پزشکان متخصص در بیمارستان نفت (امام خمینی) آبادان به‌عنوان یک مشکل اساسی نیازمند تعامل منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسه پرداختن به مشکلاتی است که اعتقادداریم می‌توان با تصمیم‌های منطقه‌ای آن‌ها را رفع کرد که یکی از این موضوعات که نیاز است در این نشست به آن پرداخت شود مشکل در تامین پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان نفت است.

تاکید بر اهمیت بیمارستان امام خمینی (ره) به لحاظ موقعیت مکانی و خدمات‌دهی به عموم مردم به‌ویژه کارکنان شرکت‌های نفتی منطقه و همچنین نقش به سزای آن در ادامه چرخه تولید با اقدام به‌موقع درمانی، از محورهای مطرح‌شده در این نشست سه‌جانبه بود که در پایان مقرر شد با برگزاری زمینه تعامل بیشتر بیمارستان نفت آبادان با پزشکان متخصص منطقه و فراهم کردن بستر ارائه خدمات تخصصی درمانی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این مشکل رفع شود.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان پیگیری بیشتر برای عملیاتی شدن تصمیم‌های جلسات حوزه سلامت مانند رفع مشکل اورژانس بیمارستان نفت را خواستار شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، تفاهم‌نامه‌هایی میان پالایشگاه و دانشگاه علوم پزشکی آبادان در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه منعقد شود که تعمیر آمبولانس‌ها، اختصاص محل برای راه‌اندازی پایگاه فوریت‌های پزشکی در منطقه بریم، ایجاد مرکز سوانح و سوختگی و رادیوتراپی ازجمله محورهای این تفاهم‌نامه‌ها خواهد بود.

همچنین مقرر شد پس از طی روند اداری و کسب مجوزهای لازم، در قالب همکاری دوجانبه یک مرکز بهداشتی در منطقه‌ای محروم از آبادان توسط پالایشگاه آبادان احداث و توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شود. اعلام آمادگی پالایشگاه برای کمک به این دانشگاه در خدمات‌رسانی به زوار اربعین 1403 در چهارچوب مقرارت نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

 

پایان پیام./

نظر شما