شناسهٔ خبر: 67326778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دومین واحد نیروگاه فولاد مبارکه وارد مدار شد

فاطمه صفری دهکردی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: دومین واحد نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ٣٠٧ مگاوات وارد مدار تولید برق کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه صنایع بزرگ و انرژی بر براساس ماده ٤ قانون مانع زدایی از صنعت برق موظف به احداث نیروگاه برای تأمین برق مورد نیاز خود هستند، افزود: در همین زمینه صنایعی که نیروگاه احداث کرده باشند، از طرح‌های مدیریت مصرف تابستان معاف خواهند شد.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون مشترک جدید به شبکه برق کشور اضافه می‌شوند، تصریح کرد: حدود ٣٥٠٠ مگاوات، مصرف مشترکان جدید صنعتی است که امسال به شبکه اضافه شده‌اند و از برق استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش صنعتی شاهد افزایش ١٠ درصدی مصرف برق هستیم که بخشی از آن توسط نیروگاه‌هایی که توسط خود صنایع احداث شده است، تأمین می‌شود.

رجبی مشهدی همچنین از وارد مدار شدن دومین واحد نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ٣٠٧ مگاوات خبر و داد افزود: اگر همه صنایع این روند را پیش بگیرند، بار آنها از شبکه برق برداشته می‌شود و امکان تأمین برق پایدار مشترکان به سهولت فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: به طور کلی براساس برنامه ریزی صورت گرفته، کارگاه‌های کوچک و صنعتی بدون هیچ محدودیتی تولید خود را ادامه خواهند داد و مشترکان واقع در شهرک‌های صنعتی نیز تنها یک روز در هفته در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند داشت و بقیه نیز در برنامه‌های مدیریت مصرف متناسب با شرایط و هماهنگی‌های وزارت صمت، مشارکت دارند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه هفته بسیار گرمی را پیش رو داریم، از همه مشترکان خواستار رعایت نکات مدیریت مصرف برق شد و گفت: در هفته جاری با توجه به تداوم و افزایش گرمای هوا، احتمالاً نصاب‌های جدیدی با عبور از میزان ٧٤ هزار مگاوات، در تقاضای برق ثبت خواهد شد مگر آنکه مشترکان همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما