شناسهٔ خبر: 67326679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکتر قاضی‌زاده هاشمی تشریح کرد:

اهم اقدامات کلان و تحولي بنياد شهيد و امور ايثارگران در دولت سيزدهم

صاحب‌خبر -
اهم اقدامات کلان و تحولي بنياد شهيد و امور ايثارگران در دولت سيزدهم
خبرگزاری آریا - دکتر قاضی‌زاده هاشمی اهم اقدامات کلان و تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح اقدامات کلان و تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم، گفت: تدوین و اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های 1401 تا 1403 برای تمامی سطوح سازمانی و پایش مستمر و ماهانه آن در طول سال از سطح اهداف کلان، اهداف عملیاتی، برنامه‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها، فعالیت‌ها و زمان اجرای آنها، از مهمترین اقدامات این دوره بوده است.
معاون رئیس جمهور افزود: در دولت سیزدهم، کلیه واحدها و مراکز فرهنگی، ورزشی، اقامتی، سیاحتی و زیارتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب «سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر» تجمیع شد، این مهم با هدف افزایش کارایی و اثربخشی آنها در خدمت‌رسانی به جامعه معزز ایثارگران و همچنین کاهش هزینه‌های بالاسری آنها صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به انجام 62 سفر استانی طی سه سال گذشته بیان کرد: در این سفرها رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران در قالب میز خدمت و حل و فصل مسائل در درون استان از مهمترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.
معاون رئیس جمهور درباره تهیه، تدوین و پیگیری تصویب آئین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: تا قبل از دولت سیزدهم فقط 8 آئین‌نامه اجرای قانون مذکور تصویب شده بود اما طی این سه سال قریب به 12 آئین‌نامه، قانون نهایی و به تصویب رسید.
دکتر قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: افزایش میزان و تعداد مواد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اقدام تحولی دیگری بود که طی این مدت انجام شد به نحوی که در ابتدای دولت سیزدهم فقط 17 درصد از احکام قانون، اجرایی کامل شده بود در حالی که این میزان در سال 1403 به حدود 40 درصد بالغ شده است.
وی گفت: توسعه، تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در مراکز استان‌ها اقدام دیگری بود که طی این مدت انجام شد، به نحوی که تا پایان دولت دوازدهم فقط 57 فاز از این مراکز به بهره‌برداری رسیده بود، ولی در سه سال دولت سیزدهم تعداد فازهای بهره‌برداری شده به 77 فاز رسیده است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: مشارکت جدی و فعال در سفرهای استانی رئیس جمهور شهید و اخذ مصوبات لازم برای فعالیت‌های زیربنایی بنیاد مشتمل بر تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به میزان 507 میلیارد تومان، ساماندهی گلزارهای شهدا به میزان 240 میلیارد تومان و تامین تجهیزات پزشکی و خانه‌های ایثار و دیگر موارد به مبلغ 214 ملیلیارد تومان و پیگیری جذب آنها از دیگر اقدامات مهم طی این دوره سه ساله بوده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: احیا نقش و اثر مشاورین وزرا در امور ایثارگران و همچنین مشاورین دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی برای هماهنگی در تکریم و تعظیم ایثارگران و ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و اجرای قوانین ایثارگری در دستگاه‌ها اقدام جدی دیگر بود که انجام شد.
دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ماده (74) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای اولین بار از تاریخ ابلاغ قانون و ارائه گزارش عملکرد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ارسال آن برای دفتر مقام معظم رهبری و سایر مبادی قانونی طی این مدت اجرایی شد.
معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دوره رتبه اول هوشمندسازی دولت در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مبادی قانونی را کسب کرد و همچنین کسب رتبه دوم الکترونیکی کردن خدمات در ارزیابی‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر دستاوردهای بنیاد در این دوره است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: طی دولت سیزدهم الکترونیکی کردن تمامی خدمات ایثارگران در بستر ایثارمن صورت گرفت به نحوی که تا پایان سال 1400، 28 خدمت (از 105 خدمت) الکترونیکی بوده‌ است و تا پایان سال 1402 تعداد خدمات الکترونیکی شده به 95 خدمت افزایش یافته است.
دکتر قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: طی این مدت ، ایجاد تحول سازمانی از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختار، چابک‌سازی و منطقی نمودن ساختار بنیاد در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که طی سه سال گذشته حداقل 15 درصد حجم و اندازه بنیاد متناسب با سیاست‌های کلان نظام اداری کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/

نظر شما