شناسهٔ خبر: 67326624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

منطقه بین‌المللی نوآوری ایران تشکیل خواهد شد

سخنگوی دولت گفت: طرح تصویب منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را داریم که حمایت ویژه‌ای از دانش‌بنیان‌ها خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،در سلسله نشست‌های خبری مشترک اعضای دولت سیزدهم امروز نشست خبری با حضور دکتر علی بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دکتر محمد اسلامی؛ رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

بهادری جهرمی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: دو محور کلان در سیاست‌های علم و فناوری شهید رییسی وجود داشت که نخست توسعه‌های علمی در کشور بود. در بسیاری از اوقات در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها علم و فناوری به محصولات فناورانه منتج نمی‌شد که ویژگی شهید رییسی تبدیل این محصولات به محصولات قابل استفاده است.

سخنگوی دولت گفت: در سال 1402 نزدیک به 12 آیین نامه موضوعی برای توسعه دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و .... تصویب شد.

وی گفت: محور دوم نگاه به آینده در حوزه‌های آینده ساز در و نوظهور بود و احکامی که در برنامه هفتم توسعه برای مراکز ملی و فناوری های نوظهور مثل کوانتوم بود در دستور کار ما قرار گرفت. 

سخنگوی دولت ادامه داد: حوزه هوش مصنوعی یکی از اولویت‌های راهبردی ما است و شورای ملی هوش مصنوعی تشکیل شد و کلیات سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد.

وی گفت: دکتر ستاری که در دولت قبل معاون علمی رییس جمهور بودند و در این دولت نیز همکاری داشتن به ما گفتند که با قانون جهش تولید دانش در دولت مخالفت شد.

بهادری جهرمی گفت: بعد از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بلافاصله تصویب تک‌تک آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: 15 آیین نامه و دستورالعمل در سال اول اجرای قانون به تصویب رسید و جلسات متعددش تشکیل شد و شورای عالی فناوری دانش‌بنیان‌ها در طی دو سال 3 جلسه با ریاست جمهوری تشکیل داد و 35 جلسه کارگروه‌ها بوده است.

سخنگوی دولت گفت: خبر جدید اینکه دو آیین نامه برای حمایت از بورسیه دانشجویان ایرانی امروز در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح تصویب منطقه بین‌المللی نوآوری ایران را داریم که حمایت ویژه‌ای از دانش‌بنیان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما