شناسهٔ خبر: 67326559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ثبت قرارداد‌ها در سامانه خودنویس در ابتدای تیر الزامی شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: ثبت قرارداد‌های مسکن در سامانه خودنویس به ویژه توسط مشاوران املاک استان تهران از ابتدای تیر ماه الزامی شده و باید تمامی مشاوران املاک پروانه تخصصی دریافت کند.

صاحب‌خبر -

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص  جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اعلام کرد:  روز گذشته  جلسه کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات با حضور نمایندگانی از قوه قضائیه، اتاق اصناف، وزارت صنعت و معدن، راه و شهرسازی و اتحادیه املاک در سالن جلسات معاونت مسکن و ساختمان وزارت  راه وشهرسازی برگزار شد.

جنتی با بیان  اینکه صاحبان بنگاه‌های مشاور املاک باید به این حرفه به شکل یک فعالیت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی نگاه کنند گفت:  مشاوران املاک پس از طی دوره‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی نسبت به اخذ پروانه تخصصی املاک اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کنند.

سامانه خودنویس دچار اختلال شد/امکان اخذ کد رهگیری و تنظیم قرارداد اجاره نیست

وی از تعزیرات استان تهران خواست در راستای عمل به مواد ۷، ۵ و ۱۴ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها نسبت به انجام تکالیف قانونی در این خصوص اقدام کنند.  

جنتی از طرح تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک، لزوم ثبت قرارداد‌ها در سامانه خودنویس از ابتدای تیرماه  خبر داد و گفت: در این خصوص رؤسای راه و شهرسازی در شهر‌های استان تهران باید در هماهنگی کامل با تعزیرات، اتاق اصناف، دادستانی و اتحادیه مشاوران املاک اقدام و عملکرد ماهانه را رصد نموده و مراتب را به دبیرخانه شورای مسکن استان تهران به صورت ماهانه ارسال کنند.

نظر شما