شناسهٔ خبر: 67325927 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

شبا چیست و چه کاربردی در سیستم بانکی دارد؟

این روزها برای فعالیت بانکی به یک شماره نیاز دارید که به آن شماره شبا گفته می‌شود. قبل‌از تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان باید بدانید که اصلا شبا چیست و چه کاربردهای برای شما دارد. باید گفت که شبا شماره‌حساب بین بانکی ایران است که 2۴ رقمی بوده و از ترکیب حروف IR با ارقام به دست می‌آید. کاربردهای این شماره بدین شرح هستند.

صاحب‌خبر -

این روزها برای فعالیت بانکی به یک شماره نیاز دارید که به آن شماره شبا گفته می‌شود. قبل‌از تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان باید بدانید که اصلا شبا چیست و چه کاربردهای برای شما دارد. باید گفت که شبا شماره‌حساب بین بانکی ایران است که ۲۴ رقمی بوده و از ترکیب حروف IR با ارقام به دست می‌آید. کاربردهای این شماره بدین شرح هستند.

دریافت حواله‌های ارزی؛ مانند سانتا، پایا و پل

یکی از مهم‌ترین کارهایی که پس از تبدیل شماره کارت به شمار شبا رایگان دریافت می‌کنید، استفاده از آن برای دریافت حواله‌های ارزی است. حواله‌های ارزی همان درخواست‌های انتقال پول هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید پول‌ها را در حجم‌های مختلف انتقال دهید.

سیستم هرکدام از آن‌ها متفاوت بوده و سقف تراکنش و زمان انتقال نیز فرق دارد. سامانه‌های سانتا، پایا و پل شامل این موارد هستند. برای اینکه بتوانید درخواست انتقال پول در این حواله‌ها را ثبت کنید، قطعا نیازمند استعلام شبا خود از مراکزی مانند رده خواهید بود.

اتصال انواع حساب‌های بانکی به نرم‌افزارهای حسابداری

پس‌از تبدیل شماره کارت به شماره شبا می‌توانید از آن برای اتصال حساب‌های بانکی به نرم‌افزارهای حسابداری کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که یک شماره شبا برای انتقال پول در هر شرایط با هر حجمی استفاده می‌شود.

امنیت آن بالا بوده و از اطلاعات صاحب حساب محافظت می‌کند. به همین دلیل اگر نیاز است که حساب بانکی خود را به سیستم‌های مختلف حسابداری متصل کنید، بهتر است شماره شبا را به کار بگیرید. این شماره به‌راحتی به برنامه‌های مختلف وصل شده و انتقال پول را برای شما انجام می‌دهد.

متصل کردن حساب بانکی به درگاه پرداخت آنلاین

اگر تابه‌حال درگاه‌های پرداخت آنلاین تهیه کرده باشید، قطعا می‌دانید که این درگاه‌ها قابلیت اتصال به حساب‌های بانکی را دارند. برای این کار نیازمند دریافت شماره شبای بانک ملی یا بانک‌های دیگر هستید. این کار بسیار راحت است.

در واقع دلیلی که باعث شده درگاه پرداخت آنلاین به شماره شبا نیاز داشته باشد این است که امنیت این شماره بالا بوده و امکان انتقال پول در حجم بالا را ممکن می‌کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید حجم زیادی از پرداختی‌های آنلاین را به کمک این درگاه‌ها انتقال دهید، نیازمند تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان خواهید بود.

دریافت کارت‌خوان یا دستگاه پوز

اما آخرین کاربردی که می‌خواهیم برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان به شما ارائه کنیم، دریافت کارت‌خوان یا دستگاه پوز است. فرقی نمی‌کند که چه فروشگاه یا مرکز خدماتی دارید؛ درهرصورت باید برای انتقال پول از حساب پوز به‌حساب بانکی خود، از شماره شبا کمک بگیرید.

ممکن است در یک روز پرداخت‌های زیادی به کمک این شماره‌حساب ثبت شود. به همین دلیل بهتر است شبای خود را به آن متصل کنید تا از انتقال سریع و ایمن تمامی پول‌ها اطمینان کامل داشته باشید. برای این کار می‌توانید به وب‌سایت رده مراجعه کنید.

چطور می‌توانیم تبدیل‌های شبایی به ویژه تبدیل شماره کارت به شبا انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید نسبت به تبدیل شماره کارت به شماره شبا اقدام کنید، باید ببینید که چه روش‌هایی برای شما به‌وجود آمده‌اند. این روش‌ها شامل موارد گوناگونی بوده و از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد این بخش اشاره کنیم.

دریافت شماره شبا با مراجعه به شعب بانک

یکی از روش‌های عالی که برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان وجود دارد، دریافت از طریق شعب بانک‌ها است. اگر به‌دنبال استعلام شبای خود هستید، می‌توانید به بانک خود رفته و این شماره را استعلام بگیرید.

قطعا شعب مختلفی از بانک مدنظر شما در سطح شهر وجود دارند. برای این کار باید به آن‌ها مراجعه کرده و پس‌از دریافت نوبت به مسئول بانک درخواست خود را توضیح دهید. البته باید گفت که این کار زمانبر خواهد بود؛ به همین دلیل بهتر است از روش‌های سریع‌تر کمک بگیرید.

بهره گیری از سامانه‌های اینترنت بانک

مورد دیگری که هرکسی باید تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان در نظر داشته باشد، بهره گیری از سامانه‌های اینترنت بانک است. اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های زیادی در بستر اینترنت بانک توسعه داده شده‌اند که هرکدام کاربردهای مختلفی دارند.

شما این قابلیت را دارید تا با مراجعه به هر یک از آن‌ها به‌راحتی درخواست تبدیل شماره شبا را ثبت کنید. برای این کار باید وارد اپلیکیشن یا سایت شده و با وارد کردن شماره‌حساب یا شماره کارت، شبای بانکی خود را دریافت کنید.

تماس با مرکز پشتیبانی مشتریان بانک‌ها

یکی از روش‌هایی که برای دریافت شبای بانکی یا حتی تبدیل شماره کارت به شماره شبا وجود دارد، تماس با بخش مشتریان بانک مدنظر است. این را می‌دانیم که بانک‌های مختلف می‌توانند خدمات مختلفی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

شما این قابلیت را دارید که با بخش پشتیبانی آن‌ها تماس گرفته و با ارائه اطلاعات حساب بانکی خود شبا را دریافت کنید. به‌طور مثال، قادر هستید این کار را برای دریافت شماره شبای بانک ملی استفاده کنید. بدین صورت است که کاربردهای ذکر شده را دریافت خواهید کرد.

دریافت شماره شبا بانک ملی در سایت رده

علاوه‌بر روش‌های بالا می‌توانید برای تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان از راهکارهای دیگری نیز کمک بگیرید. استفاده از سامانه‌های آنلاین مانند رده یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها است. وب‌سایت رده درزمینه خدمات بانکی، مالی و حسابداری فعالیت می‌کند.

کافی‌است به این سایت رفته و پس از پیدا کردن صفحه تبدیل شماره کارت به شبای بانکی، شماره شبای مد نظر را دریافت کنید. برای این کار قادر هستید از شماره کارت و شماره‌حساب کمک بگیرید. این سامانه توسط بانک مرکزی تایید شده و این اطلاعات دسترسی دارد.

رده؛ ارائه دهنده خدمات بانکی و مالی در ایران

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن بهترین روش تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان را پیدا کنید، وب‌سایت رده ارائه دهنده خدماتی عالی در این زمینه است. سامانه آنلاین رده درزمینه‌های مختلف بانکی و مالی فعالیت کرده و شما را در این امور کمک می‌کند.

اگر به‌دنبال محاسبه وام با اقساط و میزان بهره آن هستید، یا اگر می‌خواهید از بازارهای سرمایه، صندوق سرمایه گذاری یا خدمات الکترونیکی بهره ببرید، رده خدماتی عالی در این زمینه به شما ارائه می‌دهد. تنها کافی‌است به این سایت رفته و مواردی که در آن به شما ارائه می‌دهند را در انجام دهید. البته بلاگ‌های آموزشی این سایت نیز قطعا برای شما آموزنده خواهد بود.

نظر شما