شناسهٔ خبر: 67325818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاد دانشگاه:

جهاد تبیین واجب عینی که از گردن ما ساقط نمی‌شود

شهرکرد-استاد دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یک واجب عینی، تکوینی و فوری دانست و این امر مهم از گردن ما ساقط نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جهاد تبیین که مورد تأیید مقام معظم رهبری می‌باشد امری لازم قطعی و فوری می‌باشد؛ جهاد تبیین واجب عینی است، چون از گردن ما ساقط نمی‌شود، روز به روز نیاز این موضوع در جامعه بیشتر احساس می‌شود.

وی به دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره و بیان داشت: کشته‌های کرونایی ما قبل از انتخابات رئیسی روزی ۷۰۰ نفر بود، امیدی به زنده بودن ما نبود هر روز یک خبر و یک بحران وجود داشت، اما یک باره ورق برگشت و در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی، رئیس جهمور مکتبی، انقلابی و جهادی به همراه امیر عبداللهیان آمد.

استاد دانشگاه یادآور شد: تا آن روز می‌گفتند نمی‌توان تبادل برای واردات واکسن داشته باشیم، شهید عبداللهیان شروع به ایجاد ارتباط برای واکسن کردند و در حدود ۱۵ روز کشته‌های کرونایی بسیار کاهش یافت.

وی درباره دیگر اقدامات شهید امیر عبداللهیان خاطر نشان کرد: ما با ۶۰۰ میلیون جمعیت کشورهای همسایه هیچ ارتباطی نداشتیم اما در کمتر از ۳ سال ۱۱ ماهواره به فضا پرتاب شد.

امیری با بیان اینکه فرق می‌کند به چه کسی می رأی می‌دهیم، گفت: باید به کسی رأی داد که به تفکر رهبر معظم انقلاب نزدیک باشد.

وی تصریح کرد: در انقلاب ۱۳۵۷ راه سوم را حضرت امام (ره) به نام مکتب اسلام به دنیا عرضه کردند؛ راه سوم نقشه راه هم دارد، رهبر انقلاب می‌فرمایند نقشه راه ما همان اصول امام بزرگوار ما می‌باشد که با تکیه بر آن ملت عقب افتاده گذشته را پیشران کرد.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید کسی را انتخاب کنیم که کاملاً شبیه به شهید رئیسی باشد گفت: مردم امروز ذائقه‌هایشان عوض شده، فرق رئیس جمهور انقلابی را می‌فهمند ما انقلابی‌گری دولت انقلابی را دیدم به کمتر از رئیسی قانع نشویم چون خون شهید را هدر داده‌ایم.

وی گفت: رئیس جمهور باید فهیم و تسلط بر سیاست خارجی و تمدنی داشته باشد، کسی را انتخاب کنیم که کوچک‌ترین زاویه را نسبت به امام نداشته باشد، سکان را به دست کسی دهیم که در امر اقتصاد ما را به نوک قله برساند، اقتصاد ما باید نگاه به سمت ظرفیت‌های داخلی داشته، نه نگاه به غرب باشد.

امیری مطرح کرد: شهید رئیسی دنبال ریا نبود، شخصیت خود را فدا کرد، منافع زودگذر را کنار گذاشت و دنبال کار زیر بنایی رفت، قرار بود ثمره آن را در دولت دوم ببینیم.

وی تاکید کرد: فردی را انتخاب کنیم که برای تمدن اسلامی به دنبال تحول باشد، با حضور یک پارچه و انتخاب اصلح، جریان مقاومت در منطقه و بین الملل به دست توانمند مردم روح تازه‌ای بگیرد.

نظر شما