شناسهٔ خبر: 67325756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاجی‌بابایی در صحن مجلس:

دولت زیرساخت‌های خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند را ایجاد کند

زهرا علیدادی

نایب رئیس مجلس گفت: خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند در امتداد یکدیگر هستند که دولت باید زیرساخت‌های لازم را برای این امر ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی میزان تحقق دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات، گفت: در مجلس شورای اسلامی قوانینی را مصوب و تکالیفی را برای وزارت اطلاعات مشخص کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند در امتداد یکدیگر هستند، دولت باید زیرساخت‌های لازم را برای این امر ایجاد کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بحث دولت هوشمند از سال ۱۴۰۱ شروع شد که الزام به شناسایی خدمات اجرایی برای هوشمند شدن، طراحی و تصویب معماری کلان توسط وزارت ارتباطات، راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند توسط وزارت ارتباطات و اتصال خدمات دستگاهی به پنجره ملی هوشمند از جمله این تکالیف بوده‌اند.

حاجی بابایی در ادامه گفت: رسیدگی به برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت به اتمام رسیده و به زودی به دولت ابلاغ می‌شود. سازمان برنامه و بودجه مبلغی به عنوان علی الحساب برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت می‌کند.

نظر شما