شناسهٔ خبر: 67325752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی:

ریالی اعتبار به مراکز خدمات کشاورزی روستایی تخصیص داده نشده است

فاطمه امیر احمدی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: حدود ۲۸۰۰ مرکز خدمات کشاورزی روستایی در کشور فعالیت دارند که تا امروز ریالی اعتبار به آنها تخصیص داده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه سوم تیر نشست خبری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در محل این سازمان برگزار شد. حجت علی محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ابتدای نشست به بیست و سومین سالروز تأسیس سازمان اشاره کرد و گفت: ما به دنبال افزایش دانش در بخش کشاورزی هستیم و خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها را در این سازمان پر کنیم.

وی در ادامه چالش‌ها عنوان کرد: نتوانستیم جریان دانش و فناوری‌های جدید را در کشاورزی بهینه کنیم. در واقع ضریب نفوذ دانش در این حوزه پایین است. چالش بعدی سرمایه پذیر نبودن بخش کشاورزی است؛ ضمن اینکه قابلیت نقد شوندگی آن پایین بوده و محیط کشاورزی مشاوره پذیر نیست.

علی محمدی از نبود بازار محصولات سالم گلایه کرد و گفت: برای گسترش بازار جهانی باید بتوانیم استانداردهای جهانی را رعایت کنیم. بنابراین اصلی ترین مأموریت نظام مهندسی در همین بخش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه نظام آموزش عالی، فن محور نیست، تاکید کرد: این بار بر دوش سازمان قرار داده شده و منجر به ایجاد معاونت آموزشی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی گردید.

وی در ادامه سخنان خود به راهکارها اشاره کرد و گفت: صدور مجوزها به عنوان دروازه ورود سرمایه است. همچنین باید دانش و فناوری در بخش کشاورزی عمومی سازی شود. علاوه بر اینکه باید مردمی سازی افزایش بهره وری از طریق گسترش سهم بری دانش از تولید باشد. این امر راهکاری دیگر برای حل مشکلات فعلی در بخش کشاورزی است.
علی محمدی یادآور شد: مهارت محوری به جای ادبیات محوری در دستور کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرار گرفته تا تخصص بر اساس علم روز در بین کشاورزان رواج یابد.
رئیس سازمان نظام مهندسی با گلایه از عدم تخصیص اعتبار برای بخش خدمات عنوان کرد: حدود ۲۸۰۰ مرکز خدمات کشاورزی و روستایی در کل استان‌های کشور در حال خدمات دهی به بخش کشاورزی هستند که تا امروز حتی یک ریال اعتبار به این بخش تخصیص داده نشده است.

نظر شما