شناسهٔ خبر: 67325645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

توصیه احمد توکلی به نامزدهای انتخاباتی:

معاون اول رئیس‌جمهور جدید باید اقتصاددان باشد

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری به آنان توصیه کرد تا در صورت انتخابشان توسط مردم ، بدنه دولت خود اعم از معاون اول و تیم همراه را از میان اقتصاددانان توسعه گرای عدالتخواه، فسادستیز و مدافع حقوق مالکیت و قانون و حامی جدی اقشار مستضعف انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -
معاون اول رئیس‌جمهور جدید باید اقتصاددان باشد

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیه‌های خود خطاب به نامزدهای انتخابات گفت: متأسفانه شما برادران در زمانی به دنبال کسب مسئولیت هستید که مشکلات اصلی کشور اقتصادی است و تخصص همه شما غیر از اقتصاد است. در این وضعیت اگر تدبیری اندیشیده نشود، از هیچ کدام از شما آقایان انتظار نمی‌رود که به حل مشکلات و معضلات اقتصادی توفیق یابید.

وی افزود: راه موجود این است که سکان اقتصاد کشور به دست اقتصاددانی در سمت معاون اول سپرده و انتخاب تیم اقتصادی دولت به وی واگذار گردد. معاون اول باید در جامعه علمی اقتصاد دانان کشور معتبر باشد. و تیم نیز از کسانی تشکیل شود که مانند خود وی، مدل مخرب سیاست های تعدیل ساختاری را بشناسد و تعقیب سیاست تثبیت را وظیفه خویش بشمارد. فرصت اصلاح اقتصاد ملی و معیشت مردم را حتی برای یک روز از دست ندهید.

نماینده اسبق مجلس گفت: هنگامی که رئیس جمهور اقتصاددان نیست، انتخاب معاون اول و تیم همراه از میان اقتصاددان، توسعه گرای عدالتخواه، فسادستیز، پاکدست، راستکردار، وطن دوست، مدافع حقوق مالکیت و قانون و حامی جدی اقشار مستضعف، ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است. اگر این پیشنهاد پیش از ۸ تیر تحقق یابد، مردم خواهند دانست که به چه کسانی و با چه درجه ای از امید آفرینی رأی می دهند و به مشارکت مردم در انتخابات که به صلاح مُلک و ملت است، کمک خواهد شد.

 

نظر شما