شناسهٔ خبر: 67325159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معینی آرانی پس از قرائت گزارش وزیر ارتباطات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند

به لحاظ سخت‌افزاري در شبکه ملي اطلاعات عقب مانده‌ايم

صاحب‌خبر -
به لحاظ سخت‌افزاري در شبکه ملي اطلاعات عقب مانده‌ايم
خبرگزاری آریا - نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: شبکه ملی اطلاعات از سه لایه زیرساخت شبکه، خدمات پایه و محتوا تشکیل شده است. در زمینه محتوا باید هم‌پایه سخت‌افزار پیش برویم و این نیز همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری آریا، مصطفی معینی آرانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر ارتباطات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور در اجرای بند (8) ماده (22) آئین نامه داخلی مجلس ضمن تشکر از اقدامات وزارت ارتباطات طی سه سال اخیر گفت: به لحاظ سخت‌افزاری در شبکه ملی اطلاعات عقب مانده‌ایم و باید تولید محتوا به موازات آن پیش برود.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات از سه لایه زیرساخت شبکه، خدمات پایه و محتوا تشکیل شده است. در زمینه محتوا باید هم پایه سخت‌افزار پیش برویم و این نیز همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان را می‌طلبد.
معینی آرانی افزود: در موضوع خدمات دولت هوشمند نسبت به 5 هزار خدماتی که سازمان امور استخدامی تهیه کرده است تا به عنوان یک خدمت الکترونیک انجام شود، حسب گزارش‌هایی که به ما رسیده است حداقل حدود 40 درصد عقب هستیم. مردم احساس نمی‌کنند که این خدمات بر مبنای بستر هوشمند و الکترونیک انجام شده است، مهم است که ما در این زمینه نیز کار کنیم و باید نظارت در دستگاه ها تقویت و تشدید شود بنابراین لازم است که یک پایش مستمر در میزان خدمات و کیفیت خدمات و هوشمندسازی خدمات صورت گیرد. خدمات الکترونیک پله اول است که باید به سمت دولت هوشمند حرکت کنیم و همه خدمات در بستر هوشمند قرار گیرد که مراجعات شهروندان به حداقل برسد و کیفیت خدمات به حداکثر رسیده باشد./
پایان پیام

نظر شما