شناسهٔ خبر: 67324373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

تنور داغ انتخابات در دیارکردنشینان/مردم آماده حضوردرپای صندوق رای

سنندج_ تنور انتخابات هر روز در حال داغ شدن است و این روزها شور و نشاط انتخاباتی بین مردم استان کردستان برپا شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: چند روز تا شروع چهاردهمین دوره انتخابات باقی مانده و تنور انتخابات داغ شده و شور و حال انتخاباتی فضای شهرهای استان را در بر گرفته است.

آنچه که اهمیت زیادی دارد و مردم به آن توجه می‌کنند رفع مشکلات مردم است.

برپایی ستادهای انتخاباتی نامزدها در مرکز کردستان نیز زمینه شور انتخاباتی را در این استان فراهم کرده و تلاش هر کدام از ستادها در کنار جذب رأی برای کاندیدای مورد نظر، افزایش مشارکت مردم است تا بتوانند زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم آورند.

اما آنچه که نیاز و خواسته مردم از نامزدهای انتخاباتی و رئیس جمهور آینده است مطالباتی برحق بوده که مردم را به امید رفع آنها پای صندوق‌های رأی می‌کشاند.

انتظاراتی که از معیشت و اقتصاد و سفره مردم تا رفع بیکاری و ایجاد اشتغال نقاط تا موضوعات فرهنگی و فضای مجازی و … را شامل می‌شود و برای هر کدام از شهروندان بخشی از این دغدغه‌ها، اولویت بیشتری دارد.

جمعی از مردم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشکلات زیادی سر راه مردم وجود دارد، اعلام کردند: علیرغم همه مشکلات اما لازم است در انتخابات شرکت کنیم و جامعه را به سمت وضعیت مطلوب سوق دهیم، در ادامه صحبتهای مردم و خواسته‌هایشان را از رئیس جمهور می‌خوانیم.

رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مهمترین خواسته از رئیس جمهور منتخب

یکی از بانوان بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب مردم باید دغدغه اشتغال را داشته باشد و فکری برای آن بکند.

مهری عباسی افزود: در خانواده من دو جوان فارغ التحصیل وجود دارد که متأسفانه بیکار هستند و این رنج بزرگی برای یک مادر است.

وی با بیان اینکه باید با رأی دادن فرد اصلح را انتخاب کنیم تا بتواند گره از مشکلات مردم بگشاید، ادامه داد: من از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم به فکر جوانان باشد و بذر امید را در دل این جوانان بکارد تا این افراد از فکر مهاجرت به شهرهای دیگر برای یافتن شغل منصرف شوند.

رئیس جمهور باید پشتکار کافی در رفع مشکلات داشته باشد

یکی از دانشجویان دانشگاه کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه استان کردستان در حوزه‌های مختلف دارای مشکلات فراوانی است و در برخی از حوزه‌ها این مشکلات ریشه چندین ساله دارد.

محمد صمدی افزود: ما از رئیس جمهور انتظار داریم که پشتکار و تلاش کافی داشته باشد و شبانه روز به فکر رفع مشکلات مردم باشد.

این دانشجوی کردستانی اضافه کرد: عمل به وعده‌های داده شده از دیگر موارد مهمی است که فرد منتخب مردم باید به آن عمل کند تا موجب بی اعتمادی نشود.

رئیس جمهور بعدی راه شهید رئیسی را ادامه دهد

یکی از فعالان فرهنگی و دینی بیجار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: شهید رئیسی همواره با صداقت و تلاش در فکر رفع مشکلات مردم بود و به خدمتگزاری مردم مشغول بود.

سعیده لشکری افزود: شهید آیت الله رئیسی همواره به مردم خدمت می‌کرد و در این راه و مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

وی ادامه داد: مردم ما انتظار دارند رئیس جمهور بعدی راه آیت الله رئیسی را ادامه دهد و به فکر مردم باشد.

قیمت بالای مسکن مهمترین مشکل مردم

یکی از جوانان کاسب بیجاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از مشکلات مهمی که جوانان با آن مواجه هستند بالا بودن نرخ اجاره و خرید مسکن است.

مسعود رضایی گفت: بالا بودن نرخ مسکن و اجاره بها مردم را ناتوان کرده است و برای افرادی مانند ما که شغل فصلی داریم و ماهانه حقوق کمی دریافت می‌کنیم در پرداخت اجاره بهای سنگینی که صاحب خانه‌ها تعیین می‌کنند عاجز هستیم.

این شهروند بیجاری عنوان کرد: بیکاری و کم بودن زمینه‌های اشتغال برای جوانان از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از جوانان امثال من با آن مواجه هستند و همین مهم باعث می‌شود تا جوانان نتوانند ازدواج کنند.

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور بعدی می‌خواهیم تا مشکل مسکن را که به صورت غیر منطقی قیمت آن افزایش پیدا کرده است را حل کند تا زمینه ازدواج جوانان نیز فراهم شود.

کاسب بیجاری با بیان اینکه مشکلات موجود جامعه دلیلی بر رأی ندادن نیست، ادامه داد: همه باید با تمام توان پای صندوق‌های رأی حاضر شویم تا دیگران برای سرنوشت ما انتخاب نکنند.

گرانی اجناس به دغدغه مهم خانواده‌ها تبدیل شده است

اعظم رحمانی از بانوان خانه دار سنندجی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مشکل گرانی خصوصاً اجناس ضروری را یکی از مهم‌ترین مشکلات دانست و بیان کرد: اینکه قیمت جنسی در چند روز متغیر باشد و بعد از گذشته مدتی چند برابر شود بسیار مشکل آفرین است و این موضوع باعث خم شدن کمر مردم در زیر بار مشکلات شده است.

وی افزود: با گران شدن اجناس روز به روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود و خانواده‌ها حتی از تأمین نیازهای اساسی خود ناتوان هستند.

این بانوی سنندجی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور منتخب مردم به وعده‌های خود باید عمل کند تا مشکل گرانی و افزایش بی رویه قیمت‌ها کنترل شود.

این روزها که به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم می‌بینیم که هر کدام از کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی به دنبال اقناع افکار عمومی عمومی و بیان اقدامات خود هستند اما آنچه که مهم است این است که مردم استان کردستان خدمات رئیس جمهور شهید را فراموش نمی‌کنند و انتظار دارند فردی سکاندار کشور شود که راه این شهید خدمتگذار را ادامه دهد.

نظر شما