شناسهٔ خبر: 67324370 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشخص شدن ترکیب تیم ملی گلبال برای بازی‌های پارالمپیک پاریس

در فاصله سه ماه باقی مانده تا بازی‌های پارالمپیک پاریس، ترکیب ۶ نفره تیم ملی گلبال برای اعزام به این بازی‌ها نهایی شده است.

صاحب‌خبر -

بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال در گفت و گو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه این تیم تاکنون هشت مرحله اردوی آماده سازی برای حضور در بازی های پارالمپیک پشت سرگذاشته است، گفت: نهمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ۶ تا ۱۳ تیر در بابلسر برگزار می شود. بعد از آن سه مرحله اردوی آماده سازی دیگر داریم که یکی از آنها درترکیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اردوی پیش روی تیم ملی گلبال با حضور ۷ بازیکن برگزار می شود، خاطرنشان کرد: البته ترکیب ۶ نفره تیم برای حضور در پارالمپیک مشخص ومعرفی شده است. با این حال برای این اردو نفر هفتم را هم در اختیار خواهیم داشت تا بازیکنان ترکیب اصلی بدانند که احتمال تغییر و جابه جایی آنها وجود دارد.

به گفته سرمربی تیم ملی گلبال، حسین جعفری، محمد پرنیا، مهدی عباسی، محمدمهدی نفیسی نسب، میلاد سوری، نعمت الله سرافرزاد و خلیل شهریارنسب هفت اردونشین این تیم برای اردوی آینده هستند.

دوستی با اشاره به اردوی برون مرزی تیم ملی گلبال و برگزاری آن در ترکیه گفت: این اردو ۲۲ تا ۲۹ تیر برگزار می شود. به دنبال این هستیم تا دراین اردو، تمرین مشترک و دیدارهای تدارکاتی با ترکیه داشته باشیم. این تیم در پارالمپیک پاریس حضور ندارد اما از تیم های خوب جهان است که در پارالمپیک توکیو هم شرکت داشت و دیدار با آن می تواند به آماده سازی بهتر بازیکنان ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی گلبال تاکید کرد: در صدد هستیم که روزی دو بازی در اردوی ترکیه داشته باشیم اینگونه که مثلا یک دیدار یک ساعته داشته باشیم و بعد از دو سه ساعت استراحت، دیدار دیگری هم برگزار کنیم. نمی خواهیم این دیدارها در قالب زمان قانونی برگزار شود. فقط می خواهیم دیدار داشته باشیم و طی آن مرور تاکتیک کنیم.

وی ادامه داد: این مهم یعنی مرور تاکتیک، برنامه کلی ما برای اردوهای باقی مانده است. برای هر دیداری که بر اساس قرعه کشی انجام شده، در مرحله مقدماتی پارالمپیک داریم و پیش بینی که از حریفان در مراحل بالاتر این بازی ها داریم، یک تاکتیک جدا خواهیم داشت. در اردوهای تمرینی باقی مانده، روی این تاکتیک ها به صورت ویژه کار می کنیم.

دوستی همچنین بر توجه به مسائل ذهنی و روانی تیمش تاکید کرد وگفت: یک روانشناس کنار تیم حضور دارد اما با توجه حساس بودن این موضوع، از دپارتمان روانشناسی پارالمپیک درخواست روانشناس و کار ویژه تر در این زمینه را داشته ایم. بازی های پارالمپیک فضای سنگینی دارد و نیاز است به اندازه مسائل فنی، روی مسائل روانی بازیکنان هم کار شود.

نظر شما