شناسهٔ خبر: 67324299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط انتشارات سوره مهر انجام شد؛

عرضه «زیر خط جنگ با دیگری» در بازار نشر

فاطمه میرزا جعفری

کتاب «زیر خط جنگ با دیگری» نوشته تینا محمد حسینی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زیر خط جنگ با دیگری» نوشته تینا محمد حسینی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده خاطرات خودنوشت مهری فلاحی پرستار اهل آبادان است که پس از جنگ و بازنشستگی یادداشت‌های خود را به صورت پراکنده به نگارش درآورده است.

کتاب «زیر خط جنگ با دیگری» روایتی متفاوت از بمباران شهر آبادان، ایام محاصره، حضور عراقی‌ها آن سمت رودخانه اروند، مواجهه با منافقان، رخدادهایی که بر پرستاران بیمارستان شرکت نفت آبادان گذشته و وقایعی از این دست است که هیچ‌کدام باعث نمی‌شود فلاحی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؛ حتی زمانی که باردار است. مادری که نه تنها نگران فرزند داخل شکمش است بلکه نگران فرزندان ایران هم است. به خاطر همین کنار دیگر دوستان و همکارانش می‌ماند و پایداری می‌کند.

عمده توجه مهری فلاحی بر اتفاقات و خاطرات آغاز جنگ تا سال ۱۳۶۵ است و در بعضی میان بندها هم به دوران کودکی و نوجوانی خود گریز زده است. او تا سال ۱۳۶۰ در آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و آغاجری حضور مداوم داشته و بعد از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ سالی یک بار مأموریت داشته که در این شهرها و در پشت جبهه به مداوای مجروحان بپردازد.

محمدحسینی در پایان کتاب عکس‌ها و اسنادی از مهری فلاحی را برای آشنایی بیشتر خوانندگان با راوی قرار داده است.

این‌کتاب با ۲۳۵ صفحه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما