شناسهٔ خبر: 67324216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اسکله آمریکایی در سواحل غزه را آب برد

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند، روز شنبه برای دومین بار بخشی از اسکله شناور آمریکایی در سواحل غزه را آب دریا با خود برد.

صاحب‌خبر -

 کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، برای دومین بار در کمتر از یک ماه، بخشی از اسکله شناور آمریکا در مقابل سواحل غزه جدا شد و آب دریا آن را با خود به ساحل «فریشمن» در تل‌آویو برد.

پیشتر شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، ارتش آمریکا در حال بررسی جمع‌آوری اسکله موقتی است که در سواحل غزه ساخته و ممکن است آن را به اراضی اشغالی بازگرداند.

نیروی دریایی ایالات متحده یک بندر موقت در ساحل غزه ایجاد کرد تا مثلا ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان این باریکه تسهیل شود؛ بندری که ۳۲۰ میلیون دلار هزینه داشته اما به اذعان غربی‌ها تا امروز تاثیر چندانی بر تحویل محموله‌های بشردوستانه به ساکنان غزه نداشته است.

بخش دیگری از اسکله آمریکایی در سواحل غزه را آب برد

این شبکه گزارش داده بود: مقامات آمریکایی نگران هستند که آب‌وهوای نامساعد و دریای خروشان، دوباره به این اسکله آسیب بزند. این اتفاق قبلا با گذشت تنها چند روز پس از شروع تحویل کمک‌های بشردوستانه به وقوع پیوست و چهار کشتی آمریکایی به دلیل آب‌وهوای نامساعد به ساحل رانده شده و به گل نشستند.

در اوایل این ماه، اسکله آمریکایی در دریای خروشان دچار مشکل شد و نیاز به تعمیرات پیدا کرد. بخش معیوب آن در اشدود تعمیر و دوباره به سواحل غزه بازگردانده شد اما به‌ دلیل مواج بودن دریا، دوباره تحویل کمک‌های بشردوستانه از این طریق متوقف شد.

 

نظر شما