شناسهٔ خبر: 67324153 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بیانیه شورای عالی نظام پرستاری آمده است؛

۶ خواسته پرستاران از ۶ نامزد ریاست جمهوری/ از کرامت تا معیشت

حبیب احسنی پور

شورای عالی نظام پرستاری، به نمایندگی از جامعه بزرگ پرستاری کشور، ۶ خواسته را از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای عالی سازمان نظام پرستاری به عنوان منتخبین جامعه بزرگ پرستاری کشور ضمن دعوت آحاد مردم ایران اسلامی به حضور پر شور در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و انتخاب فردی با برنامه و پر تلاش، از تمامی کاندیداها می‌خواهد موارد ذیل را به عنوان اهم مطالبات جامعه پرستاری در برنامه‌های سلامت و مواضع خود مدنظر قرار دهند.

۱- توجه عملی به کرامت و معیشت پرستاران با باز توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و منابع مالی در نظام سلامت.

۲- تامین امنیت شغلی پایدار پرستاران و تسهیل در روند استخدام آنها متناسب با توسعه تخت‌های بیمارستانی و کنار گذاشتن طرح‌های غیر سودمند از جمله تعریف رشته‌های حد واسط که گاهاً برای جبران کمبود نیروی پرستاری انجام پیگیری شده و پیامدی جز آسیب به کیفیت سلامت جامعه نخواهد داشت .

۳- آسیب شناسی معضل ترک شغل و مهاجرت پرستاران به عنوان سرمایه‌های جبران ناپذیر کشور و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آن .

۴- قرار دادن اصل عدالت و انصاف در نحوه توزیع منابع مالی در نظام سلامت کشور و عبور از شیوه‌های منسوخ پرداخت از جمله مدل پرداخت در قبال خدمت (فی فور سرویس) و اجرا ضابطه مند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری.

۵- تقویت جایگاه معاونت پرستاری در ساختار وزارت بهداشت و درمان و ابلاغ معاونت پرستاری در ساختار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی .

۶- توسعه اختیارات نهاد پرستاری در راستای قانون کوچک سازی دولت و واگذاری بخشی از اختیارات وزارت بهداشت به سازمان نظام پرستاری از جمله اعطای پروانه فعالیت صلاحیت حرفه‌ای و یا حضور در شورای عالی بیمه

نظر شما