شناسهٔ خبر: 67323943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود؛

بهسازي و تعريض جاده ترانزيتي آزادشهر به شاهرود

صاحب‌خبر -
بهسازي و تعريض جاده ترانزيتي آزادشهر به شاهرود
خبرگزاری آریا- فرماندار شهرستان آزادشهر از بهسازی و آسفالت و آماده بهره‌برداری 6 کیلومتر از جاده ترانزیتی و بین‌المللی آزادشهر در استان گلستان به شاهرود در استان سمنان خبر داد.

سید جواد کریمی صبح یکشنبه سوم تیرماه 1403 در حاشیه بازدید از محور ترانزیتی آزادشهر به شاهرود به آزادشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده و محور بین‌المللی و ترانزیتی آزادشهر به شاهرود از مسیر خوش‌ییلاق یکی از راه‌های مهم ارتباطی استان گلستان به استان سمنان و استان‌های جنوبی برای جا‌بجایی کالا بین بنادر جنوب و کشور‌های آسیای میانه است.

وی با بیان اینکه این جاده ترانزیتی 100 کیلومتر طول دارد که از این میزان، 57 کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان گلستان و شهرستان آزادشهر قرار دارد، ادامه داد: در سال گذشته 13 کیلومتر از این مسیر با هدف ترمیم و بهسازی نواحی آسیب‌دیده با اعتبار 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بهسازی و آسفالت شده است.

فرماندار شهرستان آزادشهر با بیان اینکه در سفر اول شهید رئیسی به استان گلستان مبلغ 230 میلیارد تومان و در سفر دوم مبلغ 180 میلیارد تومان برای تعریض، بهسازی و آسفالت این محور مصوب شد که تاکنون بخش‌هایی از آن تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 کیلومتر از این محور، به‌صورت چهار کیلومتر از قطعه اول بین کیلومتر 24 تا 28 و دو کیلومتر از قطعه دوم بزودی توسط پیمانکاران شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری امسال اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان برای روکش آسفالت این محور مهم ارتباطی، 15 کیلومتر از مسیر خوش‌ییلاق با اعتبار 40 میلیارد تومان است، افزود: تلاش داریم این پروژه را از محل اعتبارات مختلف ملی و سفر شهید جمهور تأمین و اجرا کنیم.

به گزارش آریا، تعریض، بهسازی و آسفالت محور ترانزیتی آزادشهر به شاهرود از سال 1385 آغاز، اما بعد از دو سال فعالیت، متوقف شد و آسفالت و بهسازی این پروژه مهم ملی در دولت شهید رئیسی با تخصیص اعتبارات ملی و استانی سرعت خوبی گرفت.

انتهای پیام

نظر شما