شناسهٔ خبر: 67323623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل:

توسعه شهر اردبیل در هیچ دوره‌ای مشاهده نشده است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در هیچ دوره تاریخی شهر اردبیل به میزان کنونی در مسیر توسعه و عمران گام برنداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه شنبه در مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نیایش اردبیل، اظهار کرد: اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران دارد چرا که این شهر کانون تولید یکپارچگی و اتحاد کشور و عشق به اهل بیت و خاستگاه ارادت به سیدالشهدا است.

وی تصریح کرد: این دیار به خاطر این پیشینه تاریخی و هویت بی‌بدیل در سال‌های گذشته توسعه نیافته و تلاش بر این بوده تا در دولت خدمتگزار سیزدهم با قوت و قدرت بیشتر مسیر خدمت‌رسانی توسعه پیدا کند.

استاندار اردبیل گفت: در هیچ دوره تاریخی در شهر اردبیل به این میزان کار عمرانی و زیربنایی انجام نشده بود و به معنای حقیقی حرکت تحولی و بی‌نظیری را در اردبیل شاهد هستیم.

عاملی افزود: در ۳۴ ماه خدمت دولت سیزدهم اقدامات بی‌نظیری در استان اردبیل رخ داده که عمده آنها در بخش تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و توسعه بزرگراه‌ها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۱۸ سال راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را طی می‌کند و بیش از ۱۴۲ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و در کنار آن شاهد توسعه بزرگراه‌ها، گسترش طرح‌های آبرسانی، احداث ۱۰ پست ۶۳ کیلوولت، خط جدید انتقال گاز به استان و دیگر طرح‌های زیربنایی بودیم.

عاملی اضافه کرد: در بخش جهش اقتصادی تکمیل پایاب سد خداآفرین و بهره‌برداری از ۳۶ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز جز اقدامات مؤثر بوده که فرصت اشتغال بی‌نظیر و افزایش یک میلیون تنی محصولات را به همراه دارد.

وی از تکمیل ۱۰ واحد صنعتی با اشتغال بالای یک‌هزار نفر در استان خبر داد و بیان کرد: همه این اقدامات و پیگیری‌ها مرهون مجاهدت و تلاش‌های دولت خدمتگزار مردمی شهید آیت‌الله رییسی بوده که مدیران آن صادقانه پا به عرصه خدمت گذاشته و در این مسیر شب و روز نشناختند.

عاملی نمونه این مدیران جهادی را وزیر کشور و سفر چهارگانه آن به استان در ۲.۵ سال اخیر برشمرد و یادآور شد: قطعاً راه آیت‌الله رییسی با اخلاص و تلاش مجاهدانه ادامه پیدا می‌کند.

استاندار اردبیل گفت: وزیر کشور در سفر یک روزه از شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر بازدید و در اردبیل در کنار افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید جعفر نونهالی از بزرگترین شهرک ساخت مسکن مزین به نام شهید سلیمانی بازدید و در جریان روند آن قرار گرفت.

نظر شما