شناسهٔ خبر: 67323543 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام کلباسی در گفتگو با تقریب:

مسئله غدیر رویداد بزرگی است که در کتاب های معتبر اهل سنت و تشیع نقل شده است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، بیان کرد: طبیعتا خطبه غدیر توسط پیامبر اسلام(ص) و در این روز بزرگ بیان شده است که خط مشی و مسیری دقیق برای پیروان اسلام می باشد.

صاحب‌خبر - حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم  در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اهمیت و نکته های خطبه غدیر، اظهار داشت: پیامبراسلام(ص) در اواخر عمر با برکت خود قرار داشت، زمانیکه حضرت وارد مدینه شدند در این خطبه مسائل مهم و راه مسیر اسلام مورد بحث قرار گرفته است.

حجت الاسلام کلباسی، افزود: طبیعتا اگر محوری برای موضوع وحدت بخواهیم ترسیم کنیم، این خطبه را می توان در کنار قرآن کریم قرار داده و عصاره ای از مباحث عقیدتی و اجتماعی که در آن نهفته است را مورد توجه قرار دهیم.

این استاد حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از مباحث مهم و مورد تاکید در این خطبه مسئله ولایت و ترسیم خط ولایت و پیروی از آن توسط امت اسلامی می باشد.

وی تصریح کرد: طبیعتا این کلام توسط پیامبر اسلام(ص) و در این روز بزرگ بیان شده است که خط مشی و مسیری دقیق برای پیروان اسلام می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله غدیر رویداد بزرگی است که در کتاب های معتبر اهل سنت و تشیع نقل شده است، از این جهت در احادیث و تاریخ اسلام این مسئله مهم واقع شده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما