شناسهٔ خبر: 67323482 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

ثبت نام حدود 600 خانوار براي طرح جواني جمعيت در شهرستان تيران و کرون

صاحب‌خبر -
ثبت نام حدود 600 خانوار براي طرح جواني جمعيت در شهرستان تيران و کرون
خبرگزاری آریا - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به ثبت نام حدود 600 خانوار برای طرح جوانی جمعیت در این شهرستان گفت: تامین زمین در شهرها و بخشی از روستاهای شهرستان تیران و کرون انجام شده که پس از تصویب طرح‌های تفکیکی، اراضی تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین بند ح تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 و بند چ تبصره 13 قانون بودجه سال 1403 (خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر بیست سال) حدود 600 خانوار برای شهرستان تیران و کرون در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman. mrud. ir ثبت نام کردند.
وی افزود: بر این اساس و به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به واگذاری زمین به خانواده‌های که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از 24 مهرماه 1400 متولد شده و خانوارهایی که دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال هستند، اقدام کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون با بیان اینکه در حال حاضر 455 متقاضی دارای 3 فرزند و بیشتر و 143 نفر برای طرح چهار فرزند زیر 20 سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند گفت: برای سرعت بخشی به پالایش و بررسی شرایط متقاضیان برون سپاری انجام پذیرفته لذا بررسی شرایط و تکمیل مدارک از طریق 2 دفتر پیشخوان دولت در این شهرستان انجام می‌شود.
وی با اشاره به تامین زمین در شهرها و بخشی از روستاهای شهرستان تیران و کرون، افزود: پس از تصویب طرح‌های تفکیکی این اراضی، مراسم قرعه کشی مرحله دوم برای اختصاص زمین به متقاضیان حائز شرایط برگزار می‌شود.
کاشفی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین به خانواده‌های که فرزند سوم و بیشتر انها پس از 24 مهرماه 1400 متولد شده مشمول دریافت هزینه آماده‌سازی به صورت اقساطی می‌شود ولی خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر بیست سال نیازی به پرداخت این هزینه ندارند.
وی گفت: خانواده‌هایی که هم زمان مشمول برنامه‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند ح تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 و یا یند چ تبصره 13 قانون بودجه سال 1403 هستند، صرفاً می‌توانند از یکی از این دو طرح بهره‌مند شوند.

نظر شما