شناسهٔ خبر: 67323392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رویکرد دستگاه قضایی در کردستان باعث رضایتمندی مردم شده است

امام جمعه سنندج اقدامات دستگاه قضایی در کردستان را قابل تقدیر خواند و گفت: حقیقتاً رویکرد، پاسخ‌گویی و نحوه برخورد شما مسئولان دادگستری باعث رضایت‌مندی مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی صبح امروز در دیدار با مدیران دستگاه قضایی در کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته قوه قضائیه به همه دست‌اندرکاران این حوزه اظهار داشت: هفتم تیرماه، یادآور عروج مظلومانه مجاهد نستوه شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی است که در راستای تجلیل از معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور، "روز قوه قضائیه" نامگذاری شده  و هر ساله آن را گرامی می‌داریم.

وی گفت: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سیاسی کشور، نقش بی‌بدیلی در صیانت از ارزش‌های اجتماعی، کرامت انسانی، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای قانون اساسی برعهده دارد. این هفته را به تک تک مسئولان و کارمندان دستگاه قضایی کردستان تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه سنندج با اشاره به رسالت خطیر دستگاه قضا افزود: قضاوت و داوری یک امر تازه و جدید نیست بلکه یک امر قرآنی و شریعت است که برعهده همه پیامبران، اهل بیت و ائمه اطهار(ع)  گذاشته شد و از آنجا که حکومت اسلامی نیز بر پایه و اساس قوانین کتب اسلامی پایه‌ریزی شده این وظیفه به دست‌اندرکاران دستگاه قضایی سپرده شده است.

وی با اشاره به فرموده خداوند تصریح کرد: منصب قضاوت را باید کسانی برعهده گیرند که از ویژگی‌های "عدالت، استقامت، صبوریت، شجاعت، بردباری، حوصله، سعه صدر، عطوفت، رأفت، دقت، بینش، آگاهی و حق‌دهی به طرف" را برخوردار باشند، چنین افراد در روز قیامت زیر سایه الطاف الهی خواهند بود.

ماموستا رستمی عنوان کرد: قضات نباید تابع هوا و هوس باشند بلکه مطیع دستورات اسلام و در چارچوب سیاست‌های دستگاه قضا تلاش کنند که خوشبختانه همه این عزیزان در راه شریعت و دین حرکت می‌کنند.

وی بر تلاش برای حفظ آرامش و امنیت روان مردم و مصالح جامعه تأکید و اظهار کرد: قضات در کنار غمخواری و مدارا کردن، عفو و گذشت و دفاع از حق مردم و مظلوم؛ باید ظالمان را در جای خود بنشانند و با ارشاد و هدایتگری به سمت اصلاح، کمک‌یار این طیف هم باشند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری اقدامات دستگاه قضایی در کردستان را قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: حقیقتاً رویکرد، پاسخ‌گویی و نحوه برخورد شما مسئولان دادگستری باعث رضایتمندی مردم شده است.

انتهای پیام/481/

نظر شما