شناسهٔ خبر: 67323193 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وزش باد شدید و رگبار باران در این استان ها/ تهرانی ها منتظر بارش باشند

اقتصادنیوز: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان  افزود: یکشنبه (۳ تیر) در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می.رود. 

وی اضافه کرد: دوشنبه (۴ تیر) با گذر موج تراز میانی از غرب کشور ، در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: بارش طی این روز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز در مازندران، شرق تهران و قزوین شدت خواهد داشت. 

خبر مرتبط
سیلاب به این 15 استان می‌رسد/هشدار نارنجی هواشناسی برای این شهرها

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب در ۱۲ استان همچنین افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در آب‌های جنوب کشور هشدار داد.

وی افزود: تا آخر هفته گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس سه شنبه (۵ تیر) در شمال غرب دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۶ تیر) به‌تدریج با نفوذ جرایانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می‌شود. در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۷ تیر) در شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبارو رعد و برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج می باشد.

خبر مرتبط
صدور هشدار زرد هواشناسی برای این استان

اقتصادنیوز: هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای هشدار جوی سطح زرد را که تداوم ناپایداری همرفتی است، برای اول تا سوم تیر ماه صادر کرد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ تیر) کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (۵ تیر ) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

نظر شما