شناسهٔ خبر: 67322932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

این کلاهبردار بورسی به کشور بازگردانده شد+ جزئیات

اقتصادنیوز : رئیس پلیس بین‌الملل از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 40 میلیارد ریال به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار مجید کریمی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: بر اساس اعلام مرجع قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد شاکی در زمینه رمز ارز پس از عمل مجرمانه خود از کشور متواری می شود.

رئیس پلیس بین الملل فراجا بیان داشت: در پی تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد، متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

خبر مرتبط
استرداد کلاهبردار میلیاردی به کشور

اقتصادنیوز: رییس پلیس بین‌الملل از استرداد فردی که متهم به کلاهبرداری به مبلغ حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بود، به کشور خبر داد.

وی ضمن هشدار به شهروندان برای اعتماد نکردن به افراد شیاد به ویژه در زمینه رمز ارزها در تشریح این خبر، افزود: این متهم چندی پیش خود را فعال در زمینه سرمایه گذاری در رمز ارز و بورس بین‌الملل به شاکی معرفی و می تواند اعتماد شاکی را جلب کند. سپس با هدف سرمایه گذاری شاکی در بورس بین‌المللی، اقدام به نصب برنامه‌های مربوطه در تلفن همراه و لپ تاپ وی کرده است اما در حین نصب این برنامه ها به رمز و شماره حساب شاکی دسترسی پیدا کرده و در فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب فرد شاکی به مبلغ 40 میلیارد ریال می‌کند.

سردار "کریمی" خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی در جهت ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به تلاش‌های بی وقفه صورت گرفته در این پلیس، بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته میان اینترپل تهران و اینترپل کشور مورد نظر، وی از طریق مرز بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل قوه قضائیه شد.

 

نظر شما