شناسهٔ خبر: 67322622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بارش باران تابستانی در کردستان!

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا عصر روز چهارشنبه در برخی ساعت شاهد بارش باران در سطح استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای کردستان خبر داد و اظهار داشت: از امروز تا عصر روز چهارشنبه در برخی ساعت شرایط برای رشد ابر و رخداد بارش‌های رگباری و کوتاه مدت در سطح استان به ویژه نواحی شمالی، شرقی و ارتفاعات مرکزی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با ورود و فعالیت این سامانه؛ رعد و برق، وزش باد و تگرگ پیش‌بینی می‌شود، افزود: بیشترین منطقه اثر مربوط به بیجار، قروه، زرینه، هزارکانیان، سقز، سنندج، نساره و ارتفاعات مرکزی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان هشدار داد: البته احتمال سیلابی شدن موقت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به ویژه در امروز و فردا دوشنبه وجود دارد. انتظار می‌رود شهروندان از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کشاورزان از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی درباره وضعیت دما گفت: در سه روز آینده دما تغییرات محسوسی نخواهد داشت و به علت گرم بودن هوا و وزش باد، امکان شکل‌گیری و گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست.

صدیقی اعلام کرد: در طول 24 ساعت گذشته سراب شهرک با 7.2 درجه خنک‌ترین و سلین اورامان با 41.9 گرم‌ترین نقطه استان بوده است. دما در سنندج نیز بین 16.7 تا 36.3 درجه متناوب بوده است.

انتهای پیام/481/

نظر شما