شناسهٔ خبر: 67322314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یک کشتی در غرب یمن هدف قرار گرفت

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که سرنشینان یک کشتی در دریای سرخ به آن‌ها از خسارت دیدن کشتی خود در نتیجه حمله پهپادی خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت دریایی انگلیس صبح امروز یکشنبه اعلام کرد که گزارشی از وقوع حادثه امنیتی در 65 مایل دریایی واقع در غرب بندر الحُدیده یمن دریافت کرده است.

این سازمان همچنین گفت: ناخدای کشتی تجاری در تماسی که با آن‌ها داشته، گفته است که این کشتی در نتیجه حمله پهپادی، خسارت دیده است. بنا به این گزارش، این حادثه دقیقا روبه‌روی بندر الحدیده واقع در ساحل غربی یمن رخ داده است. ارتش یمن تا این لحظه به این ادعا واکنشی نشان نداده است و باید منتظر بیانیه آن در این باره بود.

با این حال، ارتش یمن طی یک روز گذشته چند عملیات به صورت مشترک و جداگانه علیه رژیم اسرائیل و حامی آن یعنی آمریکا داشته است. در اولین عملیات، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد که ناو هواپیمابر آیزونهاور را با موشک هدف قرار داده است؛ آمریکا با تأیید این خبر مدعی شد که این حمله دفع شده است.

علاوه بر این عملیات، ارتش یمن در عملیات مشترکی با مقاومت عراق، اهدافی در داخل اراضی اشغالی و خارج از آن را هدف قرار داده است که در عملیات اول، چهار کشتی در بندر حیفا و در عملیات دوم یک کشتی( Shorthorn Express)  را در دریایی مدیترانه که عازم بندر حیفا  بود هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما