شناسهٔ خبر: 67322064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادعای آمریکا در انهدام قایق‌ها و موشک‌های یمن

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که موشک‌ها و قایق‌های ارتش یمن را که به سمت کشتی‌های مرتبط با رژیم اسرائیل شلیک یا ارسال شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای صبح امروز یکشنبه مدعی شد که نیروهای ارتش یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی به سوی خلیج عدن واقع در جنوب این کشور شلیک کرده‌اند.

 ستاد فرماندهی آمریکا مدعی شد کشتی‌های ائتلاف غربی و شناورهای تجاری تاکنون از خسارات جدی یا مجروح شدن افراد بر اثر این حمله در خلیج عدن خبری منتشر نکرده‌اند.

سنتکام همچنین مدعی شد که طی یک روز گذشته سه شهپاد (شناور کنترل از راه دور) ارتش یمن را در دریای سرخ هدف قرار داده است. آمریکا شب گذشته به همراه انگلیس برای چندمین بار طی شش ماه گذشته، مناطقی در استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته (شنبه شب) طی بیانیه‌ای اعلام که برای سومین بار،  ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را در شمال دریای سرخ با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده است. وی همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن کشتی «ترانس ورلد نویگیتور» (Transworld navigator) را در دریای عربی هدف قرار داده است.

ارتش یمن همچنین طی عملیات مشترکی با مقاومت اسلامی عراق، بندر حیفای اشغالی و یک هدفی دیگر در دریای سرخ را هدف قرار داده است. علاوه بر این، مقاومت اسلامی عراق طی عملیاتی ایلات اشغالی را در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

ارتش یمن و مقاومت اسلامی عراق و همچنین حزب الله طی ماه‌های گذشته، بارها اهداف حیاتی و منافع رژیم اسرائیل در داخل اراضی اشغالی و خارج از آن را به صورت روزانه یا هفتگی هدف قرار داده‌اند و توقف  این عملیات‌ها را منوط به توقف جنگ علیه غزه دانسته‌اند که بیش از 37 هزار شهید که عمدتا زنان و کودکان هستند، برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما