شناسهٔ خبر: 67322034 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

شباهت عجیب و باورنکردنی مهرانه مهین ترابی و خواهرش + عکس

مهرانه مهین ترابی بازیگر سینما و تلویزیون عکسی از او در کنار خواهرش منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو، مهرانه مهین ترابی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج ، بازیگر سینما و تلویزیونی است.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد که از تئاتر شروع کرد و در قاب تلویزیون بسیار درخشید.

مهرانه مهین ترابی فرزند چهارم خانواده است و چهار برادر و یک خواهر دارد و جز او کسی در خانواده فعالیت هنری ندارد.

می گوید در ۱۰ سالگی که بچه های دیگر دنبال بازی بودند و آهنگ های الکی گوش می کردند شدیدا به آهنگ های «شارل آرناوور» خواننده فرانسوی علاقه داشتم، ساعت ها می نشستم پای گرامافون و لذت عجیبی از صدای او می بردم.

در ۱۸ سالگی بعد از گرفتن دیپلم، در رشته ارزیابی گمرک وارد دانشگاه شد و بعد از گرفتن مدرک کاردانی به استخدام گمرک درآمد تا اینکه سمت علاقه اش، تئاتر رفت.

مدتی در کرج به کلاس های تئاتر رفت تا اینکه سال ۱۳۵۶ وقتی ۲۰ ساله بود با نمایشی بنام «تله، وشته» محسن یلفانی اولین تجربه جدی بازیگری را بدست آورد.

سال ۱۳۵۸ چند ماه بعد از پیروزی انقلاب وارد دانشگاه شدم، واقعا باید بگویم که در بدترین شرایط موجود تصمیم گرفتم بازیگر شوم و خیلی بدشانس بودم.

در اوج جوانی ام عملا زیاد نتوانستم کار کنم چون در آن زمان و شرایط، فیلم زیادی ساخته نمی شد.

اولین فیلم سینمایی ام را در سال ۱۳۶۴ با فیلم «گلبهار» در ۲۸ سالگی ام به کارگردانی زنده یاد تهمینه اردکانی تجربه کرد که فیلم با کیفیتی هم نبود.

به هر حال موقعیت آن زمان آنطوری بود، جالب اینجاست که چند بار از تلویزیون پخش شد و خیلی ها کار را دیدند.

اولین کاری که در تلویزون انجام دادم «مش خیرالله و صندوقچه اسرار» در سال ۱۳۶۹ بود آنجا برای اولین بار با فردوس کاویانی همبازی شدم سریالی اپیزودیک بود که یک اپیزود سه – چهار قسمتی اش را ما بازی کردیم.

مهرانه مهین ترابی با نقش آفرینی در مجموعه «همسران» در سال ۱۳۷۳ و «خانه سبز» در سال ۷۵ به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام به اوج شهرت رسید.

ترابی

نظر شما