شناسهٔ خبر: 67321897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دولت روحانی می خواست اسرائیل را به رسمیت بشناسد؟ | اظهارات جدید ترامپ

ترامپ درباره دولت روحانی ادعا کرده است که می‌توانستم با ایران کنار بیایم و معامله‌ای عادلانه انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: رئیس جمهور سابق ایالات متحده در تازه‌ترین اظهارنظر خود، ادعا کرده است که دولت وقت ایران در زمان ریاست جمهوری وی، پس از وضع تحریم‌های تازه خواهان انجام توافق با وی بوده و حتی این آمادگی را داشته است که به پیمان ابراهیم نیز بپیوندد.

پیمان ابراهیم، توافق‌سازی میان برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی بود که با هدایت ترامپ و داماد وی، جرد کوشنر دنبال می‌شد. دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با پادکست امریکایی «آل این» با بیان اینکه ایران پول نداشت و من کشورهایی را که می‌خواستند از ایران نفت بخرند، تحریم کردم، اظهارکرد: «در عین حال می‌توانستم با ایران کنار بیایم و معامله‌ای عادلانه انجام دهیم.» رئیس جمهور سابق امریکا این توافق ادعایی را «ساده» توصیف کرد و افزود: «توافق ساده بود؛ ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.

بجز این مسأله، ما در مورد همه مسائل دیگر می‌توانستیم صحبت کنیم و آنان از این گفت‌وگو بسیار خوشحال می‌شدند.» ترامپ ادامه داد که در زمان او، رهبران جمهوری اسلامی می‌خواستند که با او به توافق برسند، اما حالا چین هر ماه میلیاردها دلار نفت می‌خرد و مقابله با جمهوری اسلامی سخت‌تر شده است. ترامپ همچنین گفت که به این باور رسیده بود که دولت ایران نیز «در نهایت» به پیمان ابراهیم می‌پیوندد و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. امارات متحده عربی و بحرین در زمان ریاست جمهوری ترامپ و بر اساس پیمان ابراهیم، روابط خود را با اسرائیل عادی کردند.

 

نظر شما