شناسهٔ خبر: 67321622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نوار غزه با شبح قحطی رو به رو است

سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که ساکنان این منطقه با شبح قحطی رو به رو هستند.

صاحب‌خبر -

  سازمان جهانی بهداشت به تداوم کودک کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره و اعلام کرد: هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن مراکز درمانی وجود ندارد، اسرائیل احترامی برای قانون بین المللی قائل نیست.

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داد که دمای بالا در نوار غزه ممکن است مشکلات سلامتی را تشدید کند.

در همین حال، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: نوار غزه با یک فاجعه بهداشتی مواجه و نیازهای جمعیت در این منطقه هر روز در حال افزایش است، زیرا بسیاری از شهروندان در یک مکان کوچک ازدحام کرده ، با شبح قحطی رو به رو هستند و دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد. همه اینها منجر به یک فاجعه واقعی، به ویژه یک فاجعه بهداشتی می شود.

مارگارت هریس اضافه کرد: نظام سلامت با محدودیت‌ها و بمباران‌های مستمر مواجه است و بسیاری از بیمارستان‌ها کاملاً مختل شده‌اند.

این در حالی است که روز جمعه ریچارد پیپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین اشغالی در یک نشست خبری اظهار داشت: دست‌کم ۱۰ هزار بیمار در نوار غزه جایی که تحت حملات شدید اسرائیل قرار دارد، نیاز دارند برای درمان به خارج از این منطقه اعزام شوند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۹۵ بیمار از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به خارج از نوار غزه منتقل شده‌اند، گفت:‌ گذرگاه رفح از ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) بسته شده است. از آن زمان تاکنون هیچ بیماری برای درمان به خارج از نوار غزه منتقل نشده است.

پیپرکورن با بیان اینکه پس از حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی، بیش از یک میلیون نفر مجبور به ترک منطقه رفح شده‌اند، بیان کرد: کمک‌های بشردوستانه در این منطقه با مشکلاتی رو به رو است.

او ادامه داد: بستن گذرگاه رفح توسط اسرائیل باعث قطع دسترسی به مرکز لجستیک سازمان ملل شد و این امر جریان تدارکات را مسدود کرد.

رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز بامداد شنبه گفت: همچنان کمک رسانی به نوار غزه با محدودیت رو به روست.

نوار غزه با شبح قحطی رو به رو است

فیلیپ لازارینی ادامه داد: نوار غزه منطقه جنگی و محیط فعالیت پیچیده‌ای برای آژانس‌های امدادی از جمله آنرواست. پس از گذشت بیش از هشت ماه از این جنگ وحشیانه، کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده در اختیار نیازمندان قرار نمی‌گیرد.

وی روز پنجشنبه (۳۱ خردادماه) نیز هشدار داده بود که کودکان فلسطینی در نوار غزه در شرایطی به سر می‌برند که هیچ کودکی در جهان با آن رو به رو نیست.

لازارینی گفته بود: کودکان زیادی در نوار غزه کشته و مجروح شدند و آثار جراحت تا پایان عمر همراه بسیاری از این افراد خواهد ماند.

 

نظر شما