شناسهٔ خبر: 67321592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تحلیل دیگران؛

نقش زاکانی در انتخابات

امتداد نوشت: مجموعه این شرایط وضعیت زاکانی را در انتخابات بغرنج کرده است. او تنها در انتخابات باقی مانده تا مناظره سیاسی را برگزار کند و بعد ماموریت خود را پایان یافته تلقی کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - هفته پیش رو مهمترین تحول انتخاباتی چهارسال آینده رقم خواهد خورد. این میان سه نفر از نامزدها به عنوان نامزد اصلی شناخته میشوند و فاصله آنها با نامزدهای دیگر بسیار قابل ملاحظه است. سه نامزد دیگر شانس چندانی برای رای آوری ندارند. از میان این سه نفر وضعیت پورمحمدی نسبت به دو نفر دیگر کمی بهتر است و روند افزایش رای او اگرچه با کندی، اما روندی صعودی دارد. 

این احتمال بسیار زیاد است که قاضی زاده هاشمی در انتخابات تا روز آخر باقی بماند. او حتی در دورانی که رئیسی هم نامزد بود، تا آخر ماند و یک میلیون رای جمع کرد. در میان این افراد وضعیت زاکانی با توجه به مناظره سوم تغییر کرد و او در وضعیت وخیمی قرار گرفت. 

زاکانی در پاسخ به پزشکیان ناچار شد که اعلام کند تا آخر در انتخابات می‌ماند. اما به خوبی می داند که اگر با 4 درصد رای در انتخابات باقی بماند شانس ادامه شهرداری در سال آینده را هم از دست خواهد داد. از سوی دیگر اگر باقی بماند با همان 4 درصد رای هم از آراء کاندیدای اصولگرا میکاهد و به پزشکیان کمک خواهد شد. لذا ناگزیر است که بعد از ایفای نقش سپرانسانی از انتخابات خارج شود. 

مساله این است که زاکانی درنهایت به نفع قالیباف کنار نخواهد رفت و بعد از کناره گیری اگر نامزد نهایی جریان اصولگرایی، قالیباف باشد، با سکوت از انتخابات خارج میشود. از طرف دیگر او در این سه مناظره تلاش نکرد تا به جلیلی هم کمک کند. بنابراین نمی تواند از او هم چندان انتظاری داشته باشد. 

مجموعه این شرایط وضعیت زاکانی را در انتخابات بغرنج کرده است. او تنها در انتخابات باقی مانده تا مناظره سیاسی را برگزار کند و بعد ماموریت خود را پایان یافته تلقی کند.

 

منبع: امتداد 

 

برچسب‌ها:

نظر شما