شناسهٔ خبر: 67321346 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تبریک آنها قدم بزرگی بود؛

مربی سپاهان: به باشگاه پرسپوليس آفرين مي‌گويم!

مربی سپاهان میگوید پیام تبریک پرسپولیس گام بزرگی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد، سپاهان اصفهان در فينال رقابت‌هاي جام حذفي موفق شد مس رفسنجان را شكست بدهد تا به عنوان قهرمان اين رقابت‌ها لقب بگيرد.‌ شاگردان ژوزه مورايس در همان نيمه اول با دو گل شهريار مغانلو، مهاجم ملي‌پوش خود نسخه حريف را در ورزشگاه آزادي پيچيدند تا فصل فوتبالي سال ۱۴۰۲ -۱۴۰۲ هم به پايان برسد.

پس از پايان اين مسابقه كريم قنبري، بازيكن و مربي سابق تيم اصفهاني، در گفتگویی در خصوص اين بازي و مسائل پيرامون سپاهان صحبت کرد که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* بازي فينال چطور بود؟
به لحاظ كيفيت و آن انتظاري كه براي فينال مي‌رفت نبود اما در مجموع چون نتيجه به نفع سپاهان شد براي مجموعه بزرگ سپاهان ايده‌آل بود!

* چرا بازي جذابي نشد؟
عمده دليل آن طولاني شدن مسابقات بود چون وقتي ليگ‌تمام مي‌شود، كار براي مجموعه يك تيم سخت مي‌شود چون تيم‌ها به استراحت رفتند و اين بازه زماني تا فينال مزيد بر علت شد. نكته دوم اينكه كمتر فينالي هست كه آن كيفيت لازم را داشته باشد. نكته سوم اينكه بازي‌هاي جام حذفي به دليل حساسيت با آن كيفيتي كه در ليگ مسابقات برگزار مي‌شود انجام نمي‌شود.

* قهرماني حق سپاهان بود؟
در جام حذفي بله. وقتي تيم‌هاي بزرگي مثل استقلال و پرسپوليس و تراكتور يا گل‌گهر كه توسط سپاهان حذف شد اينها كه روي‌كاغذ بيشتر هزينه كرده بودند و نفرات قوي‌تري در اختيار داشتند حذف شدند براي‌همين هم‌ شانس سپاهان‌بيشتر هم‌شد و در نهايت هم قهرمان شدند.

* تقابل محرم نويدكيا در سمت مربيگري مس مقابل سپاهان‌ هم از نكات جالب بازي فينال بود. در خصوص عملكرد محرم در اين فصل همراه با مس صحبتي داريد؟
به‌رغم اينكه مي‌توانم اذعان كنم كه هزينه لازم را كرده بود به‌طور نسبي اگر بخواهيم مقايسه كنيم با تيم‌هايي كه هزينه كرده بودند مس رفسنجان هم جزو تيم‌هايي بود كه هزينه كردند. البته نفراتي كه جذب شد براي مربي قبلي اين تيم بود اما در مجموع با آمدن نويدكيا نتايج قابل قبولي گرفت هرچند به تيم دوم جام حذفي هيچ چيزي تعلق نمي‌گيرد اما حضور در فينال و گرفتن نتايج خوب و ماندن در جدول شرايط خوبي براي آنها رقم‌ زد. در نيم‌فصل اول آنها در نزديكي سقوط بودند اما با آمدن محرم نويدكيا شرايط تغيير كرد و هم روند و هم شكل تيمي آنها خوب و قابل قبول بود.

2046723

* درباره جدايي بعضي از بازيكنان مثل رامين رضاييان چه نظري داريد؟
چه تيم قهرمان چه تيمي كه در وسط يا آخر جدول است قطعا يكسري بازيكنان مي‌روند و مي‌آيند. اين جزو لاينفك فوتبال است اما طبيعي است كه هر باشگاهي به فكر اين هست. چه بسا باشگاه سپاهان بيشتر! شايد اغراق‌آميز باشد اما اينطور نيست واقعا و سپاهان‌هميشه از نيم‌‌فصل به دنبال بستن تيم بوده و اين مي‌تواند يك موفقيت باشد. مطمئنا نفراتي دارند كه در ذهن‌شان جايگزين افرادي هستند كه شايد بخواهند جدا شوند بنابراين نفرات جايگزين را انتخاب كردند. اين براي بازيكن يا مربي هم طبيعي است كه وقتي قراردادش تمام مي‌شود به بقيه گزينه‌ها يا پيشنهاداتش فكر كند. يا تصميم‌بگيرند جدا شوند و به باشگاهي ديگر بپيوندند.

* درباره جدايي احتمالي مورايس هم اين نظر را داريد؟
دقيقا درباره ايشان‌هم‌ اين نظر را دارم و ايشان هم تصميم‌گيرنده است ضمن اينكه طرف مقابل هم هست. گاهی من به عنوان مربي يا بازيكن با يك باشگاه قرارداد دارم اما آن كيفيت و عملكردم باب ميل باشگاهم نيست و ممكن است در طول فصل هم اين‌ جدايي رخ دهد. اخيرا در فوتبال ما ديديم كه نتيجه خوبي گرفتيم بعد يك پيشنهاد دريافت مي‌كنند و خواهان قطع همكاري مي‌شوند البته در دنياي فوتبال زياد باب نيست اما در فوتبال ما اين اتفاق رخ داده است.

بعد از بازي باشگاه پرسپوليس قهرماني سپاهان را تبريك گفت. به عنوان يكي از پيشكسوتان سپاهان در اين باره صحبتي‌ داريد؟
به عنوان عضو كوچكي در اين فوتبال مي‌گويم هرزماني كه شما قدم مثبتي‌برداريد در جهت تعامل يا حس دوستي و نزديكي خوب است. عمري در اين فوتبال بودم چه به عنوان بازيكن چه به عنوان مربي، چه به من پرخاش كردند چه احترام گذاشتند هيچ‌وقت جانب ديگري را نگرفتم. الان هم آفرين و احسنت مي‌گويم به مجموعه بزرگ پرسپوليس كه اين كار را كردند. اين مي‌تواند يك قدم بزرگ يا درس بزرگي باشد. حالا كاري ندارم بر مسائل گذشته كه بر فرض مديرعامل پرسپوليس چي گفته يا چي نگفته. الان اين قدم بزرگ است كه من به عنوان پيشكسوت و عضوي از خانواده بزرگ سپاهان اين را مي‌پذيرم. از تريبون شما استفاده مي‌كنم و اين را مي‌گويم كه اميدوارم بقيه باشگاه‌ها هم از اين كار استقبال كنند و اين مودت و دوستي پايدار باشد بين همه باشگاه‌ها. من قهرماني پرسپوليس را تبريك مي‌گويم دومي استقلال را همين‌طور و‌ همچنين فيناليست شدن مس رفسنجان را. هرموقع كه بازي‌ها تمام شد بروند به طرف مقابل تبريك و خسته نباشيد بگويند. ما هرچقدر برويم جلو و دوستي‌ها بيشتر باشد به نفع فوتبال ما است.

نظر شما