شناسهٔ خبر: 67321066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همزمان با دهه امامت و ولایت و میلاد امام هادی (ع)؛

چهارمین جشنواره استانی مشاعره علوی برگزار شد

حوزه/ همزمان با دهه امامت و ولایت و میلاد امام هادی (ع)، چهارمین جشنواره استانی مشاعره علوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، چهارمین دوره جشنواره استانی مشاعره علوی عصر امروز با حضور شرکت کنندگان، شاعران، محبان مولا علی (ع) و اهل بیت (ع)، و سردار حسین کارگر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان برگزار شد.

انسیه ماهینی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در برگزاری چهارمین جشنواره استانی مشاعره علوی با قدردانی از حضور شرکت کنندگان، عوامل اجرایی و نهادهای حامی این جشنواره گفت: جشنواره استانی مشاعره علوی، پیش رویداد مرحله ملی این جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان است که این جشنواره ملی با محوریت زیارت جامعه کبیره ماه رجب برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در جشنواره کشوری امامت و مهدویت، مبتکر و متولی برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی است که خوشبختانه به مدد الهی، نگاه ویژه مولا و تلاش همکاران دانشگاهی و حمایت مدیران استانی، در ۳ سال گذشته همواره حائز رتبه برتر کشوری شده است.

ماهینی با تأکید بر توجه والدین و متولیان آموزشی و فرهنگی از بدو نوجوانی و جوانی به برنامه های اثرگذار فرهنگی گفت: برنامه های فرهنگی همچون شب شعر، مشاعره، نقالی و ... به دلیل قدمت تاریخی در کشور، بسیار مورد توجه و علاقه عموم است، خوب است که با بسترسازی مناسب و استفاده از ظرفیت های موجود، باعث شکوفایی برنامه ها و انتقال مفاهیم ناب ملی و دینی در قالب برنامه هایی وزین به نسل جوان کشور باشیم که بی شک سپری در برابر تهاجمات فرهنگی است.

سردار حسین کارگر، دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر در آئین ابتدایی جشنواره مشاعره علوی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر گفت: امام صادق (ع) می فرماید: به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی «روز غدیر» را می‌شناختند، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می‌کردند و بخشش‌های خدا به کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر با تأکید بر اینکه زمانی که امام معصوم بر موردی قسم می خورد، نشان از عظمتی است که در آن موضوع وجود دارد، ادامه داد: تأکیدی که در کلام بسیاری از امامان بر عظمت واقعه غدیر دارد، نشان از معنا و مفهوم بزرگ این روز دارد و بر همه ما واجب است که پیام غدیر و ولیت را انتقال دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره مشاعره علوی یکی از ۷۰ برنامه بنیاد بین المللی غدیر است، افزود: این بنیاد برای تمام اقشار، زن و مرد، کودک و نوجوان و جوان و ... برنامه های موضوعی متناسب تدوین کرده است. برنامه‌های متنوعی همچون اطعام غدیر، سرود دانش‌آموزی، اهدای کتاب به کودکان، ایستگاه‌های صلواتی، شب شعر، داستان نویسی، نقاشی و ... از برنامه های این بنیاد است که همگی با ۲ هدف اصلی مشارکت تمامی اقشار و انتقال پیام غدیر برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به تنوع برنامه ها و تأکید بر افزایش کیفیت و کمیت برنامه ها، متذکر شد: ۴۱ شهر و قریب به ۴۰۰ روستا در استان وجود دارد، انتظار است که در هر برنامه، مشارکت و حضور افراد جدید را شاهد باشیم. توقعی که به جا می باشد این است که با استفاده از ظرفیت ها، از هر شهر، روستا، مدرسه، دانشگاه، اداره و ... نمایندگانی در اجرای برنامه ها حاضر باشند.

صالح رحیمی، فرماندار بوشهر در جشنواره استانی مشاعره علوی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره وزین گفت: عید غدیر، عیدالله اکبر و بسیار با اهمیت و با ویژگی های خاص است.

رحیمی با تأکید بر اینکه از عید و واقعه غدیر باید با تأمل سخن گفت، عنوان کرد: امروز همه ما به عنوان غدیریان، باید پیام غدیر را با رویکردی جدید بیان کنیم تا نسل جوان کشور، با این رویکرد و واقعه مهم تاریخ اسلام آشنا شوند. بی شک این جشنواره اقدامی پسندیده در این راستا است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما