شناسهٔ خبر: 67319560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

ورزشکاران‌فلسطینی در صف اول شهدا

در روزهایی که مسابقات فوتبال جام‌ ملت‌های2024 اروپا در حال برگزاری است و اخبار مربوط به این رویداد ورزشی به تیتر نخست اغلب رسانه‌های جهان راه یافته است شهادت احمد ابوالعطا، بازیکن تیم فوتبال الاهلی فلسطین بر اثر بمباران شهر غزه توسط جنگنده‌های رژیم‌ صهیونیستی باعث شده که وضعیت ورزشکاران در نوار غزه در بحبوحه تجاوزهای نسل‌کشانه اسرائیل به این منطقه مورد توجه

صاحب‌خبر -

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

در روزهایی که مسابقات فوتبال جام‌ ملت‌های2024 اروپا در حال برگزاری است و اخبار مربوط به این رویداد ورزشی به تیتر نخست اغلب رسانه‌های جهان راه یافته است شهادت احمد ابوالعطا، بازیکن تیم فوتبال الاهلی فلسطین بر اثر بمباران شهر غزه توسط جنگنده‌های رژیم‌ صهیونیستی باعث شده که وضعیت ورزشکاران در نوار غزه در بحبوحه تجاوزهای نسل‌کشانه اسرائیل به این منطقه مورد توجه قرار گیرد.
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده ابوالعطا همراه با همسر و فرزندانش به شهادت رسیده است. یوسف الحیله، مربی فوتبال و محمد برکات، بازیکن تیم فوتبال اتحاد خان‎یونس و تیم ملی فلسطین نیز پیش‌تر در حملات اشغالگران به شهادت رسیده بودند.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در اردیبهشت‌ماه با اشاره به اینکه صدها ورزشکار در غزه از انجام تمرین‌های ورزشی و حضور در مسابقات جهانی محروم شده‌اند گزارش داده بود که بیش از 80درصد از اماکن ورزشی در این منطقه ازجمله ورزشگاه‌‎های فوتبال و سالن‌های ورزشی تخریب شده‌اند. صهیونیست‌ها از این هم فراتر رفته‌اند و با تبدیل برخی ورزشگاه‌ها به بازداشتگاه، از این مراکز برای نگهداری اسرای فلسطینی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از زمین‌های ورزشی در نوار غزه این روزها به محلی برای دفن شهدای فلسطینی تبدیل شده‌اند.
تارنمای sportspolitika فهرستی از ورزشکاران فلسطینی را که از ابتدای حملات اشغالگران به نوار غزه در هفتم اکتبر سال2023 تاکنون به شهادت رسیده‌اند منتشر کرده است. در این گزارش تاکید شده از انجا که شمار زیادی از شهدای فلسطینی زیر اوار مانده‌‌ و شناسایی نشده‌اند این فهرست کامل نیست.






 

نظر شما