شناسهٔ خبر: 67319513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هیهات من الچای دبش هیهات من الچای دبش

محمد جواد ظریف، روز جمعه در گردهمایی حامیان پزشکیان در کاشان حاضر شد و سخنرانی کرد. سخنان تند و پر شور او تکان دهنده بود. او که در حمایت از پزشکیان پشت تریبون رفته بود، درباره تحریم ها، ممانعت از ورود واکسن، اختلاس چای دبش، نظر سردار سلیمانی درباره جلیلی، اظهارات خواندنی داشت. می توانید ویدئو کامل

صاحب‌خبر -

محمد جواد ظریف، روز جمعه در گردهمایی حامیان پزشکیان در کاشان حاضر شد و سخنرانی کرد. سخنان تند و پر شور او تکان دهنده بود. او که در حمایت از پزشکیان پشت تریبون رفته بود، درباره تحریم ها، ممانعت از ورود واکسن، اختلاس چای دبش، نظر سردار سلیمانی درباره جلیلی، اظهارات خواندنی داشت.  می توانید ویدئو کامل را در یوتوب شبکه شرق ببینید.

 

 درباره تحریم ها مغلطه می کنند

 هر چه گفتند خلاف بود. گفتند در  هشت سال دوران آقای روحانی 800 تحریم زمان احمدی نژاد، تبدیل به 1500 تحریم شد. چهارسالش در دوران ریاست جمهوری خبیث ترین رئیس جمهور امریکا، ترامپ بود که آقایان دوستش داشتند و دعا می کردند، دوباره برگردد. گفتیم چرا مغلطه می کنید؟ از این 800 تحریم، دو تحریم برای ظریف بود، این که تحریم نیست! اما 700 تحریمی که شما داشتید شاملِ تحریم همه بانک ها، تحریم همه نفت ، تحریم پتروشیمی و کشتیرانی ، تحریم فلزات گرانبهای و تحریم همه آلمینیوم کشور بود.

من گفتم اگر این مغلطه را می خواهید ادامه دهید؛ شما پاسخ دهید که چطور در 3 سال شهید رئیسی، 1500 تحریم را تبدیل به  2570 کردید؟ یعنی سالی 350 تحریم جدید اضافه کردید!

 

همه اختلاس ها را بیاورید، به اندازه چای دبش نمی‌شود

ما سرکوبگر اقلیت نیستیم مثل اقلیتی که سرکوبگر اکثریت شده است. دوستان ما به اقلیت احترام می‌گذاریم، به اقلیت توهین نمی‌کنیم. ما مثل اقلیت نیستیم که با اکثریت مردم با چماق برخورد کنیم. هیهات من الذله  هیهات من الچای دبش. یادتان نیست نا نماینده کاشان که روزگار من را در مجلس سیاه کرده بود، گند چای دبش را درآورد. ببینید همه اختلاسگران از آغاز تاریخ  تا آخرش را بیاورید، به اندازه چای دبش نمی‌شود.

 

افرادی که می خواستند با خون شما ارتزاق کنند، اجازه ورود واکسن را نمی دادند

شما مناظره‌های تلویزیونی را تماشا کرده‌اید. برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار در کشور سوئیس زندگی می‌کنند. دروغ گفتند که دولت روحانی واکسن نیاورد. آقایان مانع می شدند و می گفتند واکسن داخلی تولید می کنیم. وقتی ما دولت را ترک کردیم، 120 میلیون دوز واکسن آورده بودیم. مگر واکسن خمره رنگ رزی است که یک هفته بعد از خروج ما از وزارت خارجه، میلیون ها دوز واکسن وارد شود؟ چه خون دلی خوردیم، چه سختی ها و بدبختی هایی کشیدیم که تا این واکسن ها را وارد کنیم.  افرادی که می خواستند با خون شما ارتزاق کنند اجازه ورود واکسن را نمی دادند.  

 

سردار سلیمانی گفت؛ اگر جلیلی رئیس جمهور بشود من نمی مانم

دوستان خودتان در حزب پایداری گفتند، سردار سلیمانی گفت؛ اگر جلیلی رئیس جمهور بشود من نمی مانم. شما همه مخالفانات را به اسم شهدا، به اسم شهید سلیمانی خفه کردید. ایا صحبت های شهید سلیمانی را نشنیدید که گفت آن دختر بدحجاب هم دختر من است. نشنیدید؟ چرا روی سرش باتوم زدید؟ شما میراث دار سلیمانی نیستید. با خون شهدا کاسبی نکنید.  مردم ایران اگر می خواهید این اقلیت پرگو به خانه های خود برگردند، روز جمعه از خانه های خود بیرون بیایید.

 

چرا وقتی دولت آمریکا من را تحریم کرد، به جای فحش به آمریکا به من فحش دادید؟  

 الان هم یک اقلیت کوچک نمی خواهند اجازه دهند، شما سخن حق را بشنوید. شما بگویید چه کسی تحریم آمریکا است؟ آیا من تحریم آمریکا هستم، یا آقای جلیلی؟   آیا من تحریم آمریکا هستم، یا آقای قالیباف؟ چرا وقتی دولت آمریکا من را تحریم کرد، به جای فحش به آمریکا به من فحش دادید؟  آیا از طوفان آگاهی مردم می ترسید؟ معلوم است که باید بترسید، دروغگویان از آگاهی مردم می ترسند. روز جمعه اگر به پای صندوق های رای نروید همین اقلیت بر شما حاکم می شوند.

 

رئیس جمهور تاثیر دارد

بپذیریم که گروهی نمی‌خواهند شما تصمیم بگیرید. چه کسانی ؟ گروهی که از خون و مال این مردم ارتزاق می‌کنند. با چندین رئیس جمهور از نزدیک کار کردم و به شما می‌گویم که رئیس جمهور تاثیر دارد. فرق می‌کند که خاتمی در پاستور باشد یا احمدی‌نژاد. ده سال  تمام دستگاه‌های تبلیغاتی کشور دست آقایان بود. ۱۰  دقیقه در صداو سیما صحبت کردم. انگار آب به لانه مورچگان ریختند.

 

منبع: sharghdaily-934938

نظر شما