شناسهٔ خبر: 67319296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رئیس فدراسیون ایتالیا: بهترین مربی را انتخاب کردیم

گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، اصرار دارد که با انتخاب لوچانو اسپالتی، بهترین سرمربی بازار را برگزیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، آتزوری، یورو 2024 را با پیروزی 2-1 مقابل آلبانی آغاز کرد، اما سپس با نتیجه 1-0 مغلوب اسپانیا شد. با این حال، کسب یک امتیاز مقابل کرواسی در روز دوشنبه برای صعود آن‌ها به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک هشتم نهایی کافی خواهد بود.

گراوینا امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «می‌خواهم بر انتخاب پشت این پروژه‌ای که در حال انجام آن هستیم تأکید کنم، پروژه‌ای که به زمان و صبر نیاز دارد.»

«جو حاکم بر تیم آرام است. نباید فراموش کنیم که این مسابقات قهرمانی اروپا است، بازی‌های زیادی با متغیرهای فراوان وجود دارد و نتایج نیز به قدرت تیم‌های رقیب گره خورده است.»

«شکست مقابل اسپانیا عادلانه بود و بازیکنان را ناامید اما نه نگران دیدم. ما باید با هدف تحقق این پروژه به مسیرمان ادامه دهیم.»

روبرتو مانچینی زمانی که ایتالیا قهرمان یورو 2020 شد، سرمربی این تیم بود، اما ناگهان در اواخر آگوست 2023 استعفا داد و لوچانو اسپالتی، سرمربی سابق ناپولی، در اول سپتامبر به عنوان جانشین او انتخاب شد.

2046665

«ما بهترین سرمربی موجود در بازار را انتخاب کردیم، او فلسفه‌ای دارد که ما آن را به قبول داریم و این تنها مسیری است که می‌توانیم طی کنیم. باید در نظر داشته باشیم که از نظر تجربه بین ما و سایر تیم‌های بزرگ فاصله وجود دارد، زیرا بسیاری از بازیکنان ما بالای 23 سال و زیر 30 سال هستند و به اندازه بازیکنان کرواسی تجربه ندارند.»

«ما قبلاً در سال 2021 اعلام کردیم که یک تیم معمولی هستیم، اما برای تبدیل شدن به یک تیم خاص به همه چیز در اطراف خود نیز نیاز داریم، با اعتماد به نفس و حمایت هواداران کار کنیم. انتظارات را درک می‌کنم، اما باید با واقعیت کنار بیاییم.»

حتی اگر ایتالیا در روز دوشنبه مقابل کرواسی شکست بخورد، آن‌ها همچنان با قرار گرفتن در بین تیم‌های سوم برتر مرحله گروهی، شانس خوبی برای صعود دارند.

اسپالتی از زمان به دست گرفتن هدایت تیم ملی، شاهد هفت پیروزی، سه تساوی و دو شکست بوده است. در این مدت، تیم ملی ایتالیا 20 گل به ثمر رسانده و 10 گل دریافت کرده است.

نظر شما