شناسهٔ خبر: 67318591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سرویس امنیتی یمن اعترافات شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را منتشر کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سرویس های امنیتی یمن اعترافات شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را که اخیرا توسط نیروهای ایمنی کشف و ضبط شد، منتشر کرد.

به گزارش شفقنا، المسیره نوشت: فایل های ضبط شده تماس یک افسر سرویس اطلاعاتی آمریکا با یکی از اعضای این شبکه درباره آخرین تغییر و تحولات اقتصادی یمن را فاش کرده است.

سرویس امنیتی یمن اعلام کرد: این شبکه آمریکایی و اسرائیلی سلسله فعالیت های خصمانه ای را علیه اقتصاد و نهادهای اقتصادی یمن اجرا کردند.

براساس اعلام سرویس های امنیتی یمن، سرویس اطلاعاتی آمریکا از یکی از اعضای این شبکه درباره نحوه اجرای تصمیم  صنعا برای ممنوعیت ارز جدید یمن پرسیده است.

سرویس های امنیتی یمن افزودند: نهادهای اقتصادی مورد هدف اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل بخش های بانکی، برنامه ریزی، انرژی، حمل و نقل و معادن کشور بوده است.

براساس این گزارش، یکی از اعضای این شبکه گفته است: «ماموریت ما جمع آوری اطلاعاتی درباره بانک مرکزی و بانک های تجاری، شرکت های نفت، وزارت دارایی و سازمان امور مالیاتی بود. آمریکایی ها از ما در مورد بخش های نفت، گاز و معادن یمن اطلاعات خواستند.

وی افزود: به من ماموریت داده شد که روابط با بازرگانان را مدیریت کنم و آنها را به سفارت آمریکا متصل کر ده، ملاقات های آنها را سازماندهی کنم. آمریکایی ها شصت عنصر از بخش های مختلف اتقصادی را در موضع پولشویی و تامین مالی تروریسم آموزش دادند.هدف آنها سرازیر کردن کالاهای آمریکایی و بويژه در حوزه صنعت نرم افزار به کشور بود.

متن خبر در المسیره

نظر شما