شناسهٔ خبر: 67318464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد

خانواده های اسرای صهیونیست با اعتراض به سیاست های نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره آزادی این اسرا در غزه، اعلام کردند که نتانیاهو قصد به کشتن دادن همه اسرا را دارد.

صاحب‌خبر -

خانواده های مذکور تاکید کردند: نتانیاهو با خانواده های کشته شدگان دیدار کرد اما هیچ گونه اقدامی برای دستیابی به توافق برای نجات جان اسرای زنده انجام نداد.

این خانواده ها، همچنین اظهار داشتند: دستیابی به توافق در غزه، منجر به آرامش اوضاع در جبهه شمالی و مرز با لبنان خواهد شد.

خانواده های اسرای صهیونیست با انتقاد شدید از سیاست نتانیاهو در زمینه جنگ غزه، تصریح کردند: قبل رهایی از دست نتانیاهو، جنگ پایان نخواهد یافت و هیچ گونه توافقی به دست نخواهد آمد.

آنها اعلام کردند: چگونه می توان در حالی که نظامیان ما نزد حماس اسیر هستند، ادعا کنیم این گروه را شکست داده ایم؟

این خانواده ها همچنین افزودند: نتانیاهو با افزایش تنش، به انتقاد از ارتش اسرائیل روی آورده است و به روابطمان با آمریکا آسیب می زند.

این خانواده ها با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم اشغالگر برای ماندن در قدرت، اسرای صهیونیست را قربانی می کند خاطرنشان کردند: تا زمانی که نتانیاهو از بابت ماندن در منصبش اطمینان داشته باشد، هیچ گونه توافقی برای پایان جنگ به دست نخواهد آمد.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند؛ پیشنهادی که شامل آزادی اسرای صهیونیست و بازسازی غزه است.

نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد

بر اساس این طرح ادعایی، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این‌ حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما