شناسهٔ خبر: 67318363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

رهبر انقلاب:

معتقدم از وجوهات می‌شود برای آزادی زندانیان استفاده کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز( شنبه ) در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند.

صاحب‌خبر -
معتقدم از وجوهات می‌شود برای آزادی زندانیان استفاده کرد

در آستانه ایام شهادت مظلومانه شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهید ایشان به دست جلادان منافق و نیز روز قوه قضائیه، رئیس و مسئولان ارشد دستگاه قضا صبح امروز شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند:«یک توصیه‌ی دیگری که من قبلاً هم عرض کرده‌ام، سرعت رسیدگی به پرونده‌هایی است که دارای بازداشتی و زندانی است. گاهی اوقات یک گزارش‌هایی به دفاتر مردمی ما می‌رسد که نگران‌کننده است؛ کسی در زندان است، پرونده‌اش هم در جریان است، منتها آن سرعت لازم در رسیدگی پرونده مشاهده نمی‌شود. خب این زندانی سختی می‌کشد دیگر، بالاخره باید زودتر تکلیف [او] معلوم بشود؛ این یک نکته‌ی بسیار مهمّی است.»
آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند:« یا بعضی‌ها مشکلشان در داخل زندان مشکل لاینحلّی است؛ کسی به خاطر یک مشکل مالی افتاده زندان، و چون نمی‌تواند [بدهی‌اش را] بدهد، این بدهکاری مالی روزبه‌روز دارد افزایش پیدا می‌کند، به همین نسبت زندان هم طولانی‌تر می‌شود. بعضی‌ها را انسان نگاه می‌کند، می‌بیند تا آخر عمر باید اینها در زندان بمانند، آخرش هم پول داده نمی‌شود؛ این باید یک جوری علاج بشود. بنده یک وقتی قبلاً به قوّه‌ی قضائیّه گفتم که شما در یک مواردی حتّی از وجوهات می‌توانید و حق دارید این پول‌ها را اداء کنید؛ بنده نسبت به خرج سهم امام از وجوهات خیلی سختگیری دارم؛ یعنی مسجد و مانند اینها که میخواهند بسازند من اجازه نمیدهم از سهم امام بسازند،‌ امّا معتقدم از وجوهات حتّی میشود برای یک چنین مواردی استفاده کرد؛ مشکل را باید حل کرد، باید علاج‌جویی کرد.»

نظر شما