شناسهٔ خبر: 67317588 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

آمار قطعی واردات خودرو در فصل بهار اعلام شد

۶۹۲۶ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شد

عصر خودرو- طبق اعلام رئیس کل گمرک، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۶۹۲۶ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار ترخیص قطعی و وارد کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از اقتصادآنلاین ، محمد رضوانی فر، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در سه ماهه نخست سال 1403، آمار انواع خودروی سواری وارد شده به کشور ذیل ردیف تعرفه 8703، بالغ بر 6926 دستگاه و به ارزش 137 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: عمده خودروهای سواری واردشده به کشور طی این مدت به لحاظ تعداد و ارزش، توسط شرکت «معین خودرو ایرانیان» با 1694 دستگاه خودرو به ارزش 38 میلیون دلار صورت گرفته که سهمی بالغ بر 24.46 درصد از تعداد و 27.77 درصد از ارزش کل خودروها را شامل می شود.

رضوانی فر گفت: همچنین کرمان موتور، سایپا، مدیران خودرو و بهمن موتور نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی بیشترین واردات خودرو در بهار سال جاری قرار دارند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی بیان کرد: در حالی آمار واردات خودرو سواری در سه ماهه نخست سال 1403 با یک جهش معنادار به 6926 دستگاه خودرو رسیده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته صرفا 284 دستگاه خودرو بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما