شناسهٔ خبر: 67317186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تحصن حامیان غزه در پایتخت پاکستان پایان یافت/ حامیان 41 روز در تحصن بودند

اقتصادنیوز: پس از مذاکرات دولت پاکستان با مسئولان کارزار مردمی «نجات غزه» مبنی بر افزایش اقدامات رسمی برای حمایت از فلسطین و کمک به مردم مظلوم غزه، تحصن فعالان حامی فلسطین پس از ۴۱ روز در پایتخت این کشور به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  مشتاق احمد خان نماینده سابق مجلس سنای پاکستان و رئیس کارزار مردمی «غزه را نجات دهید» در ۴۱ روز گذشته در میدان اصلی شهر اسلام‌آباد که منتهی به کاخ ریاست جمهوری و پارلمان است، دست به تحصن زد. این تجمع با حمایت اقشار مختلف جامعه به ویژه احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان همراه شد.

تحصن فعالان حامی فلسطین در قلب پایتخت پاکستان باعث شد تا مهمترین خیابان منتهی به ساختمان‌های دولت و پارلمان مسدود بماند و متحصنین تاکید کردند ‌تا زمانی ‌که دولت پاکستان برای پذیرش مطالبات آنان مبنی بر دفاع از فلسطین و تلاش برای جلوگیری از جنایات اسرائیل اطمینان ندهد، تحصن در اسلام‌آباد ادامه خواهد یافت.

خبر مرتبط
ایران و پاکستان مرزهای اقتصادی خود را امن می‌کنند

اقتصادنیوز: در دیدار سفیر ایران در پاکستان با نخست وزیر پیشین این کشور و سروزیر ایالت پنجاب، طرفین بر همکاری نزدیک برای افزایش حجم تجارت دوجانبه، توسعه مراودات فرهنگی به ویژه تبدیل مرزهای مشترک به مرزهای امن و اقتصادی توافق کردند.

تلویزیون ملی پاکستان ساعاتی قبل با اعلام دیدار وزیر کشور با رئیس و مسوولان کارزار نجات غزه در اسلام‌آباد گزارش داد که تحصن فعالان حامی فلسطین پس از ۴۱ روز به پایان رسید.

سید محسن رضا نقوی وزیر کشور پاکستان اطمینان داد ‌که دولت اسلام‌آباد با صدای قوی تر برای برادران و خواهران فلسطینی خود عدالتخواهی را جستجو خواهد کرد و هرگز از این تلاش‌ها عقب نشینی نخواهد کرد.

خبر مرتبط
اشتیاق پاکستان به پیوستن به کریدور شمال و جنوب با چراغ سبز روسیه

اقتصادنیوز: منابع دیپلماتیک پاکستان با اشاره به گشایش‌های جدید در مناسبات دوجانبه با فدراسیون روسیه به ویژه واردات یک میلیون تن نفت خام از این کشور گفتند که اسلام‌آباد تصمیم به پیوستن به کریدور شمال و جنوب گرفته و از این طریق همکاری‌ها با مسکو و کشورهای پیرامون این راهرو از جمله ایران گسترش خواهد یافت.

دولت پاکستان روز جمعه ۲۵ خرداد نهمین محموله کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه را به بندر اردن ارسال کرد. پاکستان روز یکشنبه دوم اردیبهشت امسال نیز به نشانه همبستگی با مردم مظلوم غزه محموله ۴۰۰ تنی کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه را به مصر ارسال کرده بود.

 

نظر شما