شناسهٔ خبر: 67316876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ترکیه 0-3 پرتغال: صعود مثل آب خوردن!

تیم ملی فوتبال پرتغال در دیدار مقابل ترکیه با نتیجه 3-0 برنده شد و صعودش به دور حذفی قطعی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی فوتبال ترکیه و پرتغال در گروه F به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه 3-0 به سود پرتغال به پایان رسید.

ویدئو: 346105

پرتغال در این بازی کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت و ترکیه که هیچ شباهتی به بازی مقابل گرجستان نداشت با گل به خودی صامت آکایدین در کنار گل‌های برناردو سیلوا و برونو فرناندز شکست را پذیرفت.

2046615

کریستیانو رونالدو همان ابتدای بازی با شوت از راه دور شانس گلزنی خود را امتحان کرد که آلتای باییندیر موفق شد در دقیقه 2 آن را به راحتی مهار کرد.

پرتغال بازی را بهتر آغاز کرده بود و در دقیقه 4 برونو فرناندز با شوت محکم به سمت دروازه شانس خود را امتحان کرد اما ضربه او با برخورد به مدافعان بلوکه شد.

در دقیقه 6 ترکیه فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما کرم آکتور‌کوغلو نتوانست ارسال دیدنی زکی چلیک را با ضربه سر به گل تبدیل کند.

دقایق ابتدایی بازی با هیجان بالایی دنبال می‌شد و در دقیقه 8 رونالدو فرصت گلزنی داشت اما ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

پرتغال فشار زیادی به سمت دروازه حریف وارد می‌کرد و مدافعان ترکیه چند مرتبه کریستیانو رونالدو را در گلزنی ناکام گذاشتند اما بالاخره در دقیقه 21 اولین گل بازی ثبت شد.

2046616

نونو مندس پس از ورود به محوطه جریمه پاس کوتاه رافائل لیائو را دریافت کرد و آن را با پاس کاتبک به داخل محوطه رساند که با دفع ناقص مدافع ترکیه، برناردو سیلوا از راه رسید و آن را با ضربه پای چپ به گل تبدیل کرد.


گل پرتغال دفاع ترکیه را بهم ریخت و آن‌ها خیلی زود گل دوم را دریافت کردند اما این بار روی اشتباه مستقیم خط دفاعی. در دقیقه 29 پاس اشتباه ژوائو کانسلو که به کریستیانو رونالدو نرسید را صامت آکایدین به سمت دروازه فرستاد اما سرعت زیادی داشت و باییندیر نتوانست آن را دریافت کند تا توپ از روی خط دروازه عبور کند.

در دقیقه 32 فرصت جدی ترکیه با واکنش دیدنی دیگو کاستا مهار شد و او به کرم آکتور‌کوغلو اجازه نداد که با ضربه‌اش از نزدیکی دروازه گلزنی کند.

2046617

در دقیقه 39 دایو رافائل لیائو در محوطه جریمه ترکیه موجب دریافت کارت زرد شد و این بازیکن به دلیل دو اخطاره بودن، بازی پایانی مرحله گروهی مقابل گرجستان را از دست داد.

پالینیا و لیائو که در نیمه اول اخطار دریافت کرده بودند در ابتدای نیمه دوم از بازی خارج شدند و به جای آن‌ها روبن نوس و پدرو نتو وارد زمین شدند.

در نیمه دوم ترکیه اولین موقعیت جدی را ترتیب داد و واکنش دیدنی کاستا این بار در دقیقه 53 مانع از گلزنی یوسف یازیجی شد.

کریستیانو رونالدو که در دقیقه 55 فرصت عالی برای گلزنی داشت توپ را به برونو فرناندز پاس داد و او در موقعیت تک به تک توپ را به گل تبدیل کرد. روی ارسال بلند به پشت خط دفاعی ترکیه، رونالدو توپ را دریافت کرد و ترجیح داد که آن را به فرناندز پاس بدهد.

2046618

رونالدو در دقیقه 66 با فاصله از مدافع ترکیه فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه سر او به جای اینکه به سمت دروازه برود، به سمت سیلوا حرکت کرد که با دخالت مدافع ترکیه به بیرون از محوطه جریمه دفع شد.

ترکیه در این بازی هیچ شباهتی به ترکیه در بازی مقابل گرجستان نداشت و هیچ فرصت خطرناکی برای جبران گل‌های خورده روی دروازه پرتغال ایجاد نمی‌کردند.

ورود آردا گولر و مریح دمیرال در نیمه دوم به ترکیب ترکیه تغییری در عملکرد آن‌ها نداشت و پرتغال هم به سه گل رضایت نداده و به دنبال گل‌های بیشتر حملات پی در پی را روی دروازه حریف ترتیب می‌‌داد.

2046619

در دقیقه 89 پرتغال فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه برناردو سیلوا با تکل بلند مدافع ترکیه دفع شد. بازی در نهایت بدون گل خورده به سود پرتغال به پایان رسید تا صعود یاران کریستیانو به دور بعدی قطعی شود.

ترکیب پرتغال: کاستا، کانسلو، دیاز، په‌په، مندس، ویتینیا، پالینیا، ‏فرناندس، برناردو سیلوا، لیائو، رونالدو

ترکیب ترکیه: بایندیر، چلیک، آک‌آیدین، بارداکچی، کادی‌اوغلو، ‏چالهان‌اوغلو، آیهان، آک‌‌گون، کوک‌جو، آکتورک‌اوغلو، ییلماز

نظر شما