شناسهٔ خبر: 67316544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نواب:

۹ نفر از فوتی‌های حج در مکه دفن می‌شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: تاکنون ۱۷ نفر از زائران (یک نفر در مدینه و ۱۶ نفر در مکه) در سرزمین وحی فوت شده اند که ۹ نفر آنان (هشت نفر اهل سنت و یک شیعه) در مکه دفن می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری از زحمات و تلاش‌های نیروهای نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد.

وی اعلام کرد: باید برای نهادینه کردن مسئله نظارت و بازرسی در مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش شود و طرح‌های نهایی در حوزه‌های مختلف به دقت بررسی و به تفکیک موضوعی و ارائه راهکار توجه شود.

سرپرست حجاج ایرانی گزارش‌های واحد نظارت و بازرسی بعثه را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: افق دید این واحد باید پیش رو تر از عوامل اجرایی باشد و آسیب‌ها را از قبل شناسایی کند چرا که این گزارش‌ها موجب بهبود کیفیت و راندمان کارها، برنامه‌ها و خدمات خواهد شد و در جایگاه خودش مفید است.

در بخش دیگر این جلسه، نتایج و ارزیابی‌های به دست آمده در موسم حج ۱۴۰۳ در نمودارهای آماری متنوع ارائه شد و برخی از حاضران به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و بازرسی پرداختند.

در پایان جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب به نیروهای نظارت و بازرسی بعثه توصیه کرد تا پیام‌رسانی داخلی برای برقراری ارتباط میان همکاران این واحد طراحی و به کار گرفته شود و کم و کاستی‌هایی احتمالی در ایام تشریق نیز مورد توجه قرار گیرد.

در بخشی از این دیدار آخرین آمار درگذشتگان حج ۱۴۰۳ تا اول تیرماه به نقل از مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام شد. در این گزارش به جان باختن تاکنون ۱۷ نفر از زائران (یک نفر در مدینه و ۱۶ نفر در مکه) در سرزمین وحی اشاره و عنوان شد سه نفر از آنان بانوان و مابقی از آقایان بودند و از این تعداد هشت نفر از اهل سنت‌اند.

بنابراین گزارش قرار است ۹ نفر از فوتی‌ها (هشت نفر اهل سنت و یک نفر شیعه) در مکه دفن شوند. حداقل سن فوتی‌ها ۵۱ سال و حداکثر سن هم ۸۷ سال اعلام شده است.

نظر شما