شناسهٔ خبر: 67316426 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

یک ستاره دیگر در آستانه جدایی از پرسپولیس

اطلاعیه اسپانسر باشگاه پرسپولیس به این معناست که ماجرای ادامه همکاری این باشگاه و مهدی ترابی به پیچ و تاب تعیین‌کننده رسیده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین ساعات شب گذشته، اسپانسر باشگاه پرسپولیس، با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از این داد که برای حاضر است برای حل مشکل مهدی ترابی و ادامه همکاری او با باشگاه، وارد عمل شود و بخشی از مسائل را حل کند. این اطلاعیه در شرایطی منتشر شد که در هفته‌های گذشته مذاکرات مختلفی با این وینگر ملی‌پوش سرخ‌ها انجام شده اما از شواهد و قرائن می‌توان به این نتیجه رسید که اتفاق یا توافق خاصی بین طرفین شکل نگرفته است.

در عین حال تلاش پرسپولیسی‌ها برای استخدام بازیکنانی در پست‌های مشابه، نشان می‌دهد که سرخپوشان امید چندانی به ادامه قرارداد با این بازیکن همیشه موثر و کلیدی تیمشان ندارند.

ترابی از زمان حضور در باشگاه پرسپولیس، از باشگاه سایپا، یکی از مهمترین چهره‌های سرخپوشان در کسب عناوین قهرمانی بوده و شاید هم بشود او را مؤثرترین بازیکن 5 قهرمانی پرسپولیس دانست. به همین دلیل ادامه همکاری با پرسپولیس برای سرخپوشان کلیدی است، اما اینطور به نظر می‌رسد که باشگاه درگیر مشکلات مالی است و بحث‌های مربوط به تمدید قرارداد به نتیجه موردنظر نرسیده است.

مهدی ترابی با 178 بازی جزء باسابقه‌ترین بازیکنان پرسپولیس است و همچنین با 40 گل و 50 پاس گل، جزء اثرگذارترین بازیکنان تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. او همچنین سومین گلزن برتر باشگاه در لیگ برتر و دومین پاسور پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی به حساب می‌آید و بیشترین تعداد گل را هم برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ساخته است.

جالب اینکه اگر مهدی ترابی در پرسپولیس بماند، شانس این را خواهد داشت تا به شکست‌ناپذیرترین بازیکن دربی تبدیل شود و با یک پاس گل دیگر به رکورد افسانه‌ای ابراهیم آشتیانی در گلسازی برسد و از همه مهمتر، تیمش را به پرامیدترین مدعی قهرمانی لیگ برتر تبدیل کند.

با این وصف اگر ترابی از پرسپولیس جدا بشود، دومین خروجی بزرگ سرخ‌ها بعد از علیرضا بیرانوند خواهد بود. دو بازیکن از نسل طلایی که تمام حدنصاب‌ها را به سود سرخ‌ها تغییر دادند. ترابی در دوره همکاری با پرسپولیس، یک سال قرمزها را به مقصد العربی قطر ترک کرد اما طاقت حضور در لیگ ستارگان را نیاورد و به سرعت به جمع سرخپوشان بازگشت و در آن فصل، مجددا قهرمانی را برای تیم یحیی گل‌محمدی به ارمغان آورده است.

در روزهای آینده اخبار دقیق‌تری از نحوه همکاری یا قطع آن بین طرفین منتشر خواهد شد.

 

نظر شما