شناسهٔ خبر: 67316421 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

برخی به دنبال سازش با نظام سرمایه داری با اسم رمز تعامل هستند

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: کسانی که به دنبال سازش با نظام سرمایه داری با اسم رمز تعامل هستند، از استقامت به دعوا تعبیر می‌کنند؛ یعنی به جای ادبیات استقامت و مبارزه، تعبیر دعوا را به کار می‌گیرند؛ ملت ایران استقامت می‌کند و تا ظلم، تحمیل، تجاوز و زورگویی هست، استقامت هم هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، عصر امروز در همایش تخصصی "امتداد ابراهیم" که در سال اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد با تأکید بر اهمیت انتخابات پیش‌رو، گفت: احتیاج به بازخوانی خط مشی سیاسی شهید رئیسی در تراز ریاست جمهوری است و افرادی که بعد از ایشان می‌آیند بایستی این ظرفیت را ارتقا بخشند و بازگشت به عقب را شاهد نباشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تکثری که در نیروهای جبهه انقلاب شاهد هستیم می‌تواند در صورت هم افزایی موجب تقویت و ارتقای گفتمان انقلاب اسلامی شود.

وی افزود: دو نگاه در تدبیر و اداره کشور وجود دارد؛ اولی جریانی است که طرفدار پیشرفت اسلامی ایرانی و جریان دیگر نیز طرفدار توسعه هستند؛ یک جریان معتقد به پیوست با نظم جهانی و دیگری معتقد به زوال نظم مستقر است و اینکه ما به جای سازش با آن‌ها بایستی به دنبال مشارکت در نظم آینده باشیم. الآن هم حقیقتاً رقابت میان این دو جریان وجود دارد و اختلاف آن‌ها در عرصه مناسبات بین المللی و ارتباط با جهان دیده می‌شود که یکی ما را به استقامت و پایداری و دیگری به سازش و تسلیم دعوت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: کسانی که به دنبال سازش با نظام سرمایه داری با اسم رمز تعامل هستند، از استقامت به دعوا تعبیر می‌کنند؛ یعنی به جای ادبیات استقامت و مبارزه، تعبیر دعوا را به کار می‌گیرند؛ ملت ایران استقامت می‌کند و تا ظلم، تحمیل، تجاوز و زورگویی هست، استقامت هم هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دانستن قرآن و نهج البلاغه تا زمانی که آن را تحریف نکنند خوب است؛ وگرنه اگر تحریف شد و مورد سوء استفاده قرار گرفت، دیگر همان اسلام آمریکایی خواهد بود و عمده چالش همین دو قرائت اسلام آمریکایی و اسلام ناب است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در حوزه اقتصاد بیان داشت: حتماً بایستی طرح‌ها در حوزه اقتصاد علمی و عالمانه باشد، اما نکته بسیار مهم که برخی آقایان خیال می‌کنند صرفاً از طریق ارتباط می‌توان مشکلات را حل کرد و تحریم‌ها همه مشکلات هستند، اما عامل مهم‌تر اسلامی است که طرفدار سرمایه داری غربی، دست ساخته، رفاقتی و حزبی است. با این تفکر عده‌ای سرمایه دار حزبی ساخته شده‌اند و امکانات کشور در اختیار آنهاست که همین قشر باعث شدند که سایر مردم فقیرتر شوند. در دهه نود همزمان با نابودی دهک‌های پایینی، دهک بالای جامعه ثروتشان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

نظر شما