شناسهٔ خبر: 67314947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای هیئات مذهبی مشهد:

۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی همزمان با عید غدیر در مشهد برپا می شود

مشهد- رییس شورای هیئات مذهبی مشهد گفت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عید بزرگ غدیر خم، ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد برپا می شود.

صاحب‌خبر -

محمد رضا صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های عید غدیر در شهر مشهد اظهار کرد: در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این عید بزرگ، ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی در شهر برپا که پیش بینی می‌شود با نزدیک تر شدن به روز عید به ۲۰۰۰ ایستگاه افزایش پیدا کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد کارناوال عید غدیر را با مشارکت ۱۱۰ کاروان خودرویی در شب غدیر و روز غدیر را از دیگر برنامه‌های عید غدیر عنوان کرد و گفت: هر ساله حضور این کارناوال‌ها شور و شعف خاصی برای جشن و مراسم شادی می‌افزاید.

وی بیان کرد: چهار نوبت پخت غذا شامل ۲۲۰ دیگ، ۳۳۰ دیگ و دو دیگ ۱۱۰ نفره از سوی هیئات مذهبی برای ظهر عید غدیر انجام می‌شود که در حاشیه شهر توزیع می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه در شب و روز عید غدیر ۴ میلیون نفر اطعام می‌شوند، گفت: برپایی ۵۰۰ داربست باهدف فضا سازی شهر ویژه عید غدیر و ۱۰۰۰ جشن در حسینیه و تکایا از دیگر برنامه‌های عید غدیر است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد گفت: ۲۰ خیابان در سطح شهر از جمله احمدآباد، فداییان اسلام، رسالت، پنج تن، سیدی و طرق پذیرای عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) با مراسم جشن و برنامه‌های فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: در شب عید غدیر با مشارکت شهرداری مشهد، ۵۰ نقطه مشهد نورافشانی می‌شود.

صفایی استقبال مردم از جشن‌های عید غدیر را بی نظیر عنوان کرد و گفت: شور و شوق جشن‌های مذهبی به طور ویژه عید غدیر هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود و این نشان از ارادت مردم به خاندان اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد افزود: هزینه‌های مراسم و جشن‌ غدیر با مشارکت شهرداری مشهد، شورای هیئات مذهبی و خیرین انجام می‌شود.

نظر شما