شناسهٔ خبر: 67314245 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افتتاح واحد سوم گازي نيروگاه سيکل ترکيبي گهر انرژي توسط وزير صمت

صاحب‌خبر -
افتتاح واحد سوم گازي نيروگاه سيکل ترکيبي گهر انرژي توسط وزير صمت
خبرگزاری آریا - وزیر صمت در جریان بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر بر حرکت به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر تاکید کرد.

پایگاه خبری شاخص بازاز: معدن نیوز، در سفر «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان، پروژه‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی و واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی به بهره‌برداری رسید.
علی‌آبادی در این مراسم گفت: آنچه اهمیت دارد این است که شرکت‌هایی همچون گل‌گهر بایست به نیروی متخصص داخلی و توان مهندسی خود اهتمام داشته باشد.
وی با تاکید بر تولید دانش‌بنیان صادرات‌محور افزود: باید به سمت خلق ارزش بالاتر و تولید و ساخت تجهیزات با ارزش افزوده بیشتر، حرکت کنیم.
«محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: به همت مدیران جوان، فعال و خوش‌فکر در گل‌گهر، امروزه از معدن تا محصول نهایی در این منطقه معدنی و صنعتی وجود دارد
وی افزود: شرکت‌های مختلفی نیز ذیل این مجموعه شکل گرفته که علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، هم‌افزایی با مجموعه‌های مختلف ایجاد کرده است.
استاندار کرمان اضافه کرد: گل‌گهر در زمینه تامین انرژی نیز قدم‌های خوبی برداشته و موفق بوده است، ضمن اینکه به سمت تولید برق بیش از نیاز رفته و باری از دوش شبکه بر‌می‌دارد.
افتتاح واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهر انرژی یکی از دو طرح مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر بود که عصر پنجشنبه با حضور وزیر صمت انجام شد.
مصرف فعلی برق منطقه گل‌گهر 450 مگاوات است که براساس برنامه‌ریزی مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال 1410 به 2 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.
برای این منظور شرکت گهر انرژی شکل گرفته و در دو بلوک، تامین برق مجموعه را دنبال می‌کند.
بلوک 2 نیروگاه گهر انرژی شامل 2 واحد گازی با ظرفیت هر کدام 183 مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت 180 مگاوات است که امروز واحد گازی اول آن (واحد سوم‌ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گُهران) به بهره‌برداری رسید.
نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات معدنی دیگر پروژه شرکت گل‌گهر بود. براساس این پروژه بیش از 60 دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی با سرمایه‌گذاری ارزی 47 میلیون یورو نوسازی شدند.

نظر شما