شناسهٔ خبر: 67314037 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

شرط بزرگ مالک تراکتور برای تیمداری مشخص شد

خبرگزاری تسنیم

در شرایطی که تکلیف مالکیت باشگاه تراکتور همچنان نامشخص است، مهم‌ترین خواسته‌ زنوزی در جلسات مربوط به حل این مشکل برطرف شدن موضوع حق پخش تلویزیونی است.

صاحب‌خبر -

هر چند همچنان وضعیت تراکتور برای فصل آینده مشخص نیست و در، همچنان بر پاشنه واگذاری می‌چرخد، اما اظهارنظرهای روزهای اخیر برخی مسئولان حاکی از آن است که زنوزی در جلسات برگزار شده، موانع و مشکلات پیش روی باشگاهداری را مطرح کرده که در صدر آن، موضوع حق پخش قرار دارد.

 

 

طبق شنیده‌ها، زنوزی بر این باور است که صدا و سیما وقتی برای تولید یک سریال چند قسمتی صدها میلیارد هزینه می‌کند، چرا برای پخش فوتبال که مخاطبی به مراتب بیشتر دارد و درآمد میلیاردی از آن به دست می‌آورد، هزینه نمی‌کند و سهم باشگاه‌ها را نمی‌دهد؟

زنوزی حساب تراکتور به‌عنوان باشگاه خصوصی را از سایر باشگاه‌های لیگ‌ برتری جدا دانسته و گفته کاری با سازوکار بقیه باشگاه‌ها ندارد که اغلب دولتی و شبه دولتی هستند و پرداخت حق پخش برای آنان به‌نوعی جیب به جیب محسوب می‌شود، ولی باشگاه تراکتور که هزینه‌های آن به‌صورت کامل از طریق شرکت‌های سهامدار خصوصی تأمین می‌شود، باید از تمامی حقوق قانونی برخوردار باشد.

 

زنوزی در جلسه خود با مسئولان این موضوع را مطرح کرده که برای فصل آینده شرط ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه را عقد قرارداد مستقیم و بدون واسطه‌ صدا و سیما با باشگاه قرار داده است. مورد مهم بعدی کیفیت پخش بازی‌ها است که از عوامل اصلی ریزش مخاطب فوتبال محسوب می‌شود.

یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده از سوی زنوزی که آن هم به صدا و سیما مربوط می‌شود، بحث پخش بازی‌های تراکتور از شبکه‌های سراسری است. طبق ادعای زنوزی، اگر معیار میزان مخاطب و هوادار است، تراکتور طبق نظرسنجی‌ها جزو برترین‌های در آسیا است و او این سؤال را مطرح کرده که چرا باید هوادار این تیم حتی در داخل کشور از تماشای بازی تیمش محروم باشد؟

علاوه بر این، موضوع مذکور بر روند نقل و انتقالات تیم‌ها نیز تأثیر دارد و اغلب بازیکنان با وجود پیشنهاد بالاتر، مایل به حضور در آن دو تیم هستند، چرا که عملکرد آنها به‌جای چهار بازی در طول فصل (بازی رفت و برگشت مقابل استقلال و پرسپولیس)، با حضور در یکی از این دو تیم ۳۰ بازی در پخش زنده سراسری به نمایش درمی‌آیند که به گفته زنوزی این امر مصداق بارز تبعیض است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما