شناسهٔ خبر: 67313948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر لزوم حمایت مسئولان از نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی تاکید کرد و گفت: تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تبریک فرارسیدن میلاد امام هادی (ع) و عید سعید غدیر خم با تاکید بر لزوم تمرکز جامعه علمی و نخبگانی برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف در کشور اظهار کرد: ظرفیت نخبگی جوانان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت کشور و عبور از مرزهای جهانی علم و ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور شود. 

وی با بیان اینکه در عرصه علم و دانش می‌توان افراد را به سه گروه تقسیم‌بندی کرد، گفت: هدف برخی افراد از تحصیل علم، تنها اخذ یک مدرک دانشگاهی است و این افراد چندان به اصل علم اهمیت نمی‌دهند. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه عده‌ای دیگر، مسئله علم‌اندوزی برایشان بسیار مهم بوده و به دنبال کسب علم و دانش هستند، افزود: این افراد تا پای جان تحصیل می‌کنند و در هر رشته‌ای که باشند؛ مانند فیزیک، شیمی، زیست، جغرافیا، فلسفه، کلام، طب و غیره بسیار فنی و ریزبین می‌شوند که بسیار خوب است. 

فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های طیف سوم بیان کرد: طیف سوم افرادی هستند که دو ویژگی طیف اول و دوم را دارند اما علاوه بر آن دارای ایده و اراده نیز هستند و تلاش می‌کنند برای رسیدن به تمدن اسلامی در جامعه تحولات بزرگ خلق کنند. 

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر درصدد جذب طیف دوم و سوم هستند، گفت: تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نخبگان تصریح کرد: دانشجو نباید سیاست‌زده باشد بلکه باید با سیاست کشور خود آشنایی داشته باشد زیرا آن‌ها از این مملکت رشد می‌کنند و از میز و تخته و معلم و دانشگاه این مملکت استفاده می‌کنند و باید حاصل دستاوردهای علمی خود را برای ارتقای کشور خودشان هزینه کنند. 

فلاحتی با بیان اینکه نخبگان فکری و سیاسی و دارای ایده و اراده باید در نظام اسلامی مورد توجه و حمایت و رسیدگی قرار بگیرند، گفت: بعد از انقلاب بیش از 30 هزار فوق تخصص زن در کشور پرورش یافت که بسیاری از آن‌ها به صورت ناشناخته در مراکز بزرگ علمی مانند هوا و فضا مشغول کار هستند. 

وی با تاکید بر توجه ویژه به استعدادهای درخشان در کشور افزود: ما حتی باید برای جوانان بی‌سواد و کم سواد هم برنامه داشته باشیم. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت امر پرورش در کنار آموزش گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل علم به معنویات و مسائل پرورشی نیز توجه کنند و حق استاد و معلم خویش را به جا آورند. 

فلاحتی با اشاره به آینده ایران و ضرورت پیشتازی در عرصه علم جهانی بیان کرد: اکنون ایران پیشرفت‌های شایانی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های هوا و فضا کسب کرده و با دنیا از سر قدرت و علم گفتمان می‌کند؛ اگر نخبگان جوان میهن به این افق روشن چشم بدوزند، حرکت علمی آن‌ها جهت گیری درست خواهد داشت و مشکلات نیز رفع خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما