شناسهٔ خبر: 67313637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخورد جدی با گرانفروشی در زنجان/ اصناف متخلف نقره‌داغ شدند

اداره‌کل تعزیرات استان زنجان در راستای مقابله با گرانفروشی در هفته گذشته با برخی گرانفروشان که سبب گرانفروشی در بازار زنجان شده‌اند، برخورد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اداره‌کل تعزیرات استان زنجان در راستای مقابله با گرانفروشی در هفته گذشته با برخی گرانفروشان که سبب گرانفروشی در بازار زنجان شده‌اند، برخورد کرد.

گرانفروشی برای متصدی متقلب یک واحد صنفی گران تمام شد

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در این زمینه گفت: پرونده یک واحد صنفی طراحی، دوخت و فروش پرده پیرامون گرانفروشی و تقلب در اجرای سفارش مشتری با ارزش تخلف 630 میلیون و 450 میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت 6 میلیارد و 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد؛ شعبه همچنین حکم به پرداخت 630 میلیون و 450 هزار ریال اضافه‌دریافتی به شاکی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اضافه کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه پنجم تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت قاچاقچی شکلات خارجی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه از محکومیت قاچاقچی شکلات خارجی خبر داد و گفت: شعبه با توجه به علم و اطلاع متخلف از قاچاق بودن کالا و معرفی نکردن مالک کالای قاچاق و ارائه نشدن اسناد گمرکی، تخلف قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت 4  میلیارد و 400 میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالاها محکوم کرد.

وی گفت: شعبه همچنین مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال معادل ارزش خودرو به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت پنج میلیارد و 600 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد؛ مأموران پلیس امنیت اقتصادی زنجان پس از بازرسی یک دستگاه وانت این تعداد کالای قاچاق را کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی زنجان ارسال کردند.

این مسئول همچنین از برخورد با یک پرونده دیگر در حوزه شکلات خبر داد و گفت: پرونده حمل شکلات قاچاق شامل 33 کارتن شکلات خارجی به‌ارزش یک میلیارد و 480 میلیون ریال در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان افزود: شعبه با توجه به ارائه‌نشدن مدارک گمرکی، اتهام حمل کالای قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و 480 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. با گزارش مأموران پلیس امنیت اقتصادی پیرامون کشف محموله کالای قاچاق از یک وانت، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دریافت جریمه 2میلیاردریالی قاچاقچی لوازم آرایشی

مظفری در ادامه به تشریح دریافت جریمه 2میلیاردریالی قاچاقچی لوازم آرایشی پرداخت و گفت: پرونده قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به‌ارزش یک میلیارد و 819 میلیون ریال در شعبه ششم بدوی رسیدگی شد.

وی تشریح کرد: شعبه با توجه به معرفی‌نکردن مالک کالای قاچاق و ارائه‌نشدن اسناد گمرکی، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالاهای کشف‌شده، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و 819 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد؛ شعبه همچنین یک میلیارد و 819 میلیون ریال معادل ارزش خودروی حامل این کالاهای قاچاق به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و 638 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد..

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: با قطعی شدن حکم ‌و پیگیری شعبه اجرای احکام، 2 میلیارد و 183 میلیون ریال جریمه دریافت شد. مأموران پلیس آگاهی شهرستان زنجان این محموله قاچاق را هنگام بازرسی از خودروهای عبوری محور زنجان ـ تهران کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت شرکت متخلف

رضا مظفری در این زمینه گفت: پرونده یک‌هزار و 400 کیلوگرم گوشت ران و سردست گوسفندی در 700 بسته دوکیلوگرمی، به‌ارزش 2 میلیارد و 135 میلیون ریال در شعبه سوم تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن هر گونه مجوز افزایش قیمت از مراجع قانونی و پس از بررسی محتوای پرونده، اتهام اجرانکردن ضوابط قیمت‌گذاری را برای فروش گوشت بسته‌بندی محرز دانست و مدیر شرکت را به پرداخت 21 میلیارد و 350 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مظفری گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی به‌همراه بازرسان اداره جهاد کشاورزی، تخلف این شرکت را پیرامون اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام/+

نظر شما