شناسهٔ خبر: 67313617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اروپا خودروهای برقی را پس زد/ کاهش غیرمنتظره تقاضا در ماه جاری اروپا خودروهای برقی را پس زد/ کاهش غیرمنتظره تقاضا در ماه جاری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، داده‌های صنعت خودروی اروپا نشان داد، فروش خودروهای جدید باتری‌دار در اتحادیه اروپا در ماه می نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است که منجر به افت ۳۰ درصدی در آلمان شد. آلمان، بزرگترین بازار خودروهای برقی، در ماه دسامبر به عنوان بخشی از توافق بودجه ۲۰۲۴،

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، داده‌های صنعت خودروی اروپا نشان داد، فروش خودروهای جدید باتری‌دار در اتحادیه اروپا در ماه می نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است که منجر به افت ۳۰ درصدی در آلمان شد.

آلمان، بزرگترین بازار خودروهای برقی، در ماه دسامبر به عنوان بخشی از توافق بودجه ۲۰۲۴، یارانه خرید خودروهای برقی را زودتر متوقف کرد. طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا، در حال حاضر، کاهش ۱۶ درصدی فروش خودروهای الکتریکی را شاهد بودیم. فروش کلی خودروهای جدید در این بلوک در ماه می نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافت که دومین کاهش در سال جاری بود.

خبر مرتبط
بوگاتی توربیلون چشم‌ها را خیره کرد/ ابرخودرو هیبریدی رونمایی شد+ عکس
بوگاتی توربیلون چشم‌ها را خیره کرد/ ابرخودرو هیبریدی رونمایی شد+ عکس

اقتصادنیوز: بوگاتی توربیون که یک ابرخودرو 1800 اسب بخار است،‌ دارای 16 سیلندر، 3 موتور الکتریکی و حداکثر سرعت 276 مایل در ساعت است و قیمت آن چیزی نزدیک به ۴ میلیون دلار خواهد داشت.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا در ماه‌های اخیر پس از چندین سال افزایش شدید کاهش یافته است، در حالی که رقابت برای تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر افزایش یافته است.

کمیسیون اروپا هفته گذشته برای محافظت از خودروسازان داخلی در برابر هجوم واردات خودروهای برقی ارزان قیمت اعلام کرد که از ماه جولای تعرفه های موقت تا ۳۸.۱ درصد را بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال می‌کند.

طبق  گزارش رویترز، شرکت خودروسازی الکتریکی آمریکا تسلا هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد با اجرایی شدن اقدامات اتحادیه اروپا، قیمت مدل ۳ ساخت چین خود را افزایش دهد. شرکت ایلان ماسک در ماه می در اتحادیه اروپا کاهش ۳۴.۲ درصدی را ثبت کرد.

 

 

همچنین بخوانید
  • بازگشت قرعه‌کشی به طرح‌های فروش خودرو/ افزایش تقاضای خرید برای این محصولات
  • عرضه 5 خودرو جدید در ایران/ تاکسی فروشیِ وزارت صمت در سامانه یکپارچه
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودروهای برقی
  • پایان عصر نفت با خودروهای برقی

منبع: eghtesadnews-655067

نظر شما